سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

خبرگوناگون

 

نگاهی به اولین تصاویر از جدیدترین خودروی برقی هیوندای!

با نگاهی به اواخر سال 2019، یعنی ماه سپتامبر و نمایشگاه موتورشو فرانکفورت، می‌توانیم نظاره‌گر خودروساز کره‌ای یعنی هیوندای باشیم که در آن رویداد، از یک طرح مفهومی برقی جدید خود، موسوم به کانسپت 45(Concept 45)، رونمایی کرد. این طرح مفهومی جدید، نام خود را از روی خودروی 45 ساله مربوط به سال 1974 گرفته است که یک مدل کوپه پونی بوده و تنها به این دلیل در آن سال‌های و به‌عنوان یک کانسپت، تولیدشده بود که مسیر آینده این شرکت را برای خودروهای برقی، به نمایش بگذارد.  

اکنون و در اوایل سال جدید میلادی و درحالی‌که تنها چند ماه بیشتر از آن رونمایی هیوندای از طرح 45 نگذشته است، می‌توانیم این شرکت را مشاهده نماییم که در حال تست و بررسی کردن از یک خودروی برقی در زیرپوشش استتاری است.

در حال حاضر، خودروسازی کره‌ای، دو مدل برقی را برای مشتریان خود در نظر گرفته و تولید می‌کند. یکی خودروی برقی کونا (Kona) و دیگری نیز یونیک (Ioniq) بوده که البته هردوی آن‌ها، در نسخه‌های بنزینی نیز تولید می‌شوند؛ اما اکنون انتظار می‌رود که مدل تازه‌وارد برقی این شرکت، تنها و اولین خودروی هیوندای باشد که فقط به‌صورت پیشرانه برقی تولید و عرضه می‌شود (البته اگر خودروی هیدروژنی نکسو را در نظر نگیریمهنوز هیچ نام و نشانه‌ای برای خودروی جدید هیوندای، گفته نشده است. شاید بهتر باشد در همین ابتدای کار که این خودرو در حال سپری کردن تست‌های اولیه خود است، همان نام «45» را برایش در نظر بگیریم. قوای محرکه نیز هنوز مانند یک راز سربه‌مهر باقی‌مانده اما منابع خبری گفته‌اند که این خودرو با سیستم انتقال قدرت چهارچرخ محرک (AWD) همراه خواهد بود که برای این منظور، از یک موتوربرقی کوچک‌تر در قسمت جلو و از یک موتوربرقی بزرگ‌تر در قسمت عقب، استفاده می‌کند.

در مورد مسافتی که این خودرو می‌تواند با یک شارژ کامل نیز طی کند، اگرچه هنوز از طرف هیوندای به‌صورت رسمی، عددی ذکر نشده است اما خودروی 45 برقی، بدون شک می‌تواند از مسافت 415 کیلومتری کونا، عدد بالاتری را ثبت و ضبط کند.

در مورد نوع طراحی خارجی نیز باید گفت که نسخه نهایی این خودروی برقی، از این نمونه اولیه، ارتفاع بیشتری داشته و بین کلاس‌های هاچبک و کراس اوور ازنظر اندازه و قدوقامت، قرار می‌گیرد. خودرویی که انتظار می‌رود، در ماه نامشخص و در سال 2021، به‌صورت رسمی از طرف هیوندای، معرفی شود.

منبع خبر: