جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

 

استفاده از متریال بازیافتی در کابین محصولات پولستار

پولستار با تولید خودروی 2 خود که از کابینی بدون استفاده از محصولات حیوانی تولید شده به همگان نشان داد حفظ محیط‌زیست از اولویت بالایی برخوردار است.  

این برند سوئدی تصمیم گرفته در تولید محصولات خود به پایداری چرخه کامل اهمیت زیادی دهد تا به این ترتیب وزن خودروها، میزان استفاده از پلاستیک و… کاهش یابد. به همین خاطر پولستار به دنبال استفاده از متریال بازیافتی است. برای مثال تکنولوژی‌های powerRibs و ampliTex می‌توانند فیبرهای طبیعی را به پانل‌های سبک‌وزن داخل کابین خودروها تبدیل کنند.

مدیرعامل پولستار گفته است: واضح است که برای تبدیل شدن به برندی کاملاً پایدار مجبور به بررسی تمام عناصر و جنبه‌های محصولات خود هستیم. برای پولستار، پایداری تنها در استفاده از قوای محرکه الکتریکی خلاصه نمی‌شود. با توسعه این راه‌حل‌های جدید و خلاقانه ما قدم مهمی به سوی تحقق اهداف خود برمی‌داریم.

استفاده از متریال تولید شده با تکنولوژی‌های نوین برای صندلی‌ها می‌تواند باعث کاهش ضایعات شود. این کار به لطف تولید قطعات سه‌بعدی میسر شده متریال پایه نیز کاملاً از بطری‌های پلاستیکی بازیافتی به دست می‌آیند.صنایع ماهیگیری و نوشیدنی هم می‌توانند در این امر مشارکت کنند به گونه‌ای که می‌توان از تورهای ماهیگیری بازیافت شده در کابین خودروها استفاده کرد. برای مثال متریال ضایعاتی ایجاد شده در فرایند تولید چوب‌پنبه را می‌توان به‌صورت یکپارچه با پی‌وی‌سی در کابین خودروها بکار برد. همچنین از نایلون 6 بازیافتی که از تورهای ماهیگیری به دست می‌آید می‌توان در تولید کف‌پوش‌های بافته شده استفاده نمود.

مدیر طراحی پولستار نیز اظهار می‌دارد: موضوع مهم اینکه ما نیازی به قربانی کردن طراحی و اشرافیت کابین خودروهایمان نداریم. حتی استفاده از چنین متریالی می‌تواند حس اشرافیت و مدرن بودن بیشتری را در محصولات ایجاد کند. همچنین با استفاده از این مواد می‌توانیم چالشی مثبت ایجاد کنیم و معانی جدیدی را وارد طراحی کابین بکنیم.

 

 

منبع خبر: