پنجشنبه, 9 فروردین 1403
منو اصلی

 

 

میکرولینو 2.0، روان‌تر و بامزه‌تر!

کمپانی میکرو از نسخه پیش‌تولیدی میکرولینو در سال 2018 رونمایی کرده بود و حالا نسخه جدیدی از آن با نام میکرولینو 2.0 را معرفی کرده است.  

این خودرو که قرار بود در نمایشگاه ژنو 2020 پرده‌برداری شود یک خودروی کوچک بسیار بامزه است که ما را به یاد ب ام و ایزتا می‌اندازد.

اگرچه مدل قبلی خیلی قدیمی نبوده اما کمپانی سازنده می‌گوید این خودرو را به منظور بهبود ایمنی بازطراحی کرده‌اند اما داستان واقعی کمی پیچیده‌تر از این حرف‌ها بوده است. البته به عنوان بخشی از دگرگونی خودرو، میکرولینو 2.0 ساختار کاملاً جدیدی را پذیرا شده و فاصله بین چرخ های روبرویی افزایش یافته تا پایداری خودرو بیشتر شود.

از نظر طراحی بخش جلو شاهد خودرویی ساده‌تر هستیم چراکه دستگیره درب‌ها پنهان شده و چراغ‌های بی‌آلایشی هستیم. از دیگر تغییرات می‌توان به نمای عقب شیک‌تر و ستون‌های A نازک‌تر اشاره کرد که این امر باعث بهبود میدان دید راننده و سرنشین می‌شود.

میکرو می‌گوید این خودرو به کابین جدید با ستون فرمان ثابت مجهز شده است. تصاویری از کابین منتشر نشده اما خودروساز یاد شده می‌گوید طرفداران در تولید پوشش صندلی‌های میکرولینو 2.0 به کمپانی کمک خواهند کرد.

ما همچنین انتظار پیشرانه الکتریکی قوی‌تر و کاراتری را داریم. مدلی قبلی از پیشرانه‌ای با قدرت 15 اسب بخار و گشتاور 100 نیوتون متر استفاده می‌کرد و شتاب صفر تا 50 کیلومتر در ساعت 5 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 90 کیلومتر در ساعتی داشت.

از دیگر مشخصات مدل قبلی می‌توان به باتری لیتیوم-یونی 8 کیلووات ساعتی با برد 125 کیلومتری اشاره کرد. همچنین یک باتری 14.4 کیلووات ساعتی سفارشی وجود داشت که برد خودرو را به 200 کیلومتر می‌رساند.

علیرغم ارتقاهای صورت گرفته، میکرولینو 2.0 هنوز هم 12 هزار یورو قیمت دارد.

این کمپانی همچنین کانسپت میکرولتا را به نمایش گذاشته است. این وسیله نقلیه به عنوان یک موتورسیکلت سه‌چرخه برقی که بر محدودیت‌های وسایل الکتریکی دو چرخ غلبه کرده معرفی شده است.

به لطف وجود چرخ سوم، میکرولتا می‌تواند به سرعت 80 کیلومتر در ساعت برسد و برای راندن آن‌ها گواهینامه عادی رانندگی کافی است. جدای از این مزیت، میکرو می‌گوید اسکوترش هندلینگ ایمن‌تر و فاصله توقف کمتری دارد.

اگرچه میکرولتا از نظر فنی محصولی مفهومی است اما نسخه تولیدی آن با قیمت حدود 4900 یورو وارد بازار خواهد شد.

 

 

منبع خبر: