جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

پسر عموهای جنجالی

 

مقایسه اجمالی نسل‌های جدید کیا اپتیما و هیوندای سوناتا

نسل جدید کیا اپتیما و هیوندای سوناتا اخیراً یک بازطراحی وسیع را تجربه کرده‌اند و یکی از رسانه‌های کره‌ای اخیراً مقایسه شانه‌به‌شانه‌ای بین این دو پسرعموی مشهور داشته است.  

هر دو خودرو از نظر طراحی ظاهری بسیار برجسته‌تر و خاص‌تر از نسل‌های پیشین هستند. با جدیدترین نسل سوناتا کار را شروع می‌کنیم که غیرممکن است دیلایت های طویل آن را نادیده بگیرید. دیلایت های این خودرو از پایه چراغ‌های جلو شروع شده و تا کاپوت کشیده شده است.

بسته به بازار عرضه و تریم تولیدی، جلوپنجره این خودرو طرح‌های متفاوتی خواهد شد. خودرویی که در کلیپ دیده می‌شود از جلوپنجره کوچکی استفاده می‌کند اما سوناتاهای بازار آمریکا جلوپنجره بزرگ‌تری دارند.

اما بخش عقب سوناتای جدید تحت تأثیر چراغ‌های گوشه‌دار و نوار نورانی LED قرار گرفته است. این نوار نورانی در پهنای صندوق‌عقب کشیده شده و باعث شده بخش عقب پهن‌تر از آنچه هست به نظر برسد.

ما فکر می‌کنیم سوناتا طراحی خوبی دارد اما به نظر ما این خودرو در مقایسه با کیا اپتیمای جدید کمی ساده‌تر است. این موضوع به ویژه در بخش جلو خودش را بیشتر نشان می‌دهد زیرا کیا از طراحی رادیکال‌تری استفاده کرده و چراغ‌ها و جلوپنجره دماغه ببری‌اش طراحی آینده نگرانه تری دارند.

داخل کابین اپتیما هم لوکس‌تر و مدرن‌تر کار شده است. این خودرو دارای صفحه‌نمایش بزرگی برای سیستم اطلاعات سرگرمی بوده و همچنین از پشت آمپرهای دیجیتالی اسپورتی سود می‌برد.

موضوع جالب اینکه جدیدترین نسل اپتیما که با نام K5 در کره جنوبی عرضه می‌شود فعلاً وارد بازار آمریکا نشده است. البته گفته می‌شود اپتیمای جدید تا پایان سال جاری در این کشور عرضه خواهد شد. البته فعلاً نام اپتیما برای این خودرو در آمریکا نهایی نشده و کیا تنها به نام K5 اشاره داشته است.

خب نظر شما چیست؟ سوناتای جدید را دوست دارید یا طرح اپتیما را می‌پسندید؟

منبع خبر: