چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

انتشار اولین تصاویر و اطلاعات رسمی در مورد کراس‌اوور جدید کوروس 7

شرکت چینی کوروس نخستین تصاویر و اطلاعات رسمی از کراس‌اوور جدید خود که کوروس 7 نام گرفته را منتشر کرده است. این یک کراس‌اوور کامپکت است که بالاتر از مدل‌های قبلی این شرکت یعنی کوروس 3 و کوروس 5 قرار می‌گیرد.  

کوروس 7 در ظاهر در بخش جلویی زبان طراحی کانسپت MILE II را به ارث برده است. چراغ‌های جلو با طراحی داخلی سه‌بعدی مربعی نمای بسیار جوان، اسپرت و قدرتمندی را به خودرو بخشیده است. در همین حال، جلوپنجره از شکل بسیار منحصربه‌فردی برخوردار است و بخش داخلی آن متناسب با شکل لوگوی کوروس طراحی شده که همین ویژگی موجب شده ظاهر خودرو خلاقانه‌تر به نظر برسد.

در پروفیل جانبی، طراحی کلی کوروس 7 نسبتاً ساده و بدون خطوط جانبی فراوان خودروهای امروزی است. خط سقف خودرو بعد از ستون A با شیب ملایمی به سمت پایین حرکت کرده و شکل کلی خودرو را به کراس‌اوورهای کوپه نزدیک کرده است. در این کراس‌اوور چینی همچنین از طراحی محبوب سقف شناور هم استفاده شده که در کنار رینگ‌های 20 اینچی الماس شکل، نمای شیک‌تری به آن بخشیده است. کراس‌اوور جدید کوروس 4,679 میلی‌متر طول، 1,898 میلی‌متر عرض و 1,679 میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با 2,720 میلی‌متر است.

در داخل کوروس 7 بیش از همه غربیلک فرمان دو پره و یک صفحه‌نمایش مرکزی بسیار بزرگ جلب‌توجه می‌کند که شکل کلی آن بسیار تکنولوژیک است. مستقیماً بالای کنسول میانی هم یک دستیار هوش مصنوعی با شکلی مثلثی و صفحه‌نمایش LCD قرار گرفته است. کوروس 7 با دو پیشرانهٔ مختلف به بازار عرضه خواهد شد که اولی یک نمونهٔ 1.6 لیتری توربوشارژ جدید با 204 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر است. پیشرانهٔ دوم نیز یک واحد 1.8 لیتری توربوشارژ است که 231 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به گفتهٔ مقامات کوروس، این کراس‌اوور جدید رسماً در نیمهٔ دوم سال 2020 به بازار چین عرضه خواهد شد.

 
منبع خبر: