شنبه, 1 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

ماهیندرا پشت سانگ یانگ را خالی کرد

ماهیندرا اخیرا به دلیل بحران فعلی حاصل از گسترش ویروس کرونا، تغییراتی در برنامه سرمایه کمپانی خود بر روی کمپانی سانگ یانگ ایجاد کرده است.  

کمپانی ماهیندرا تصمیم گرفته است که با هدف صرفه‌جویی در هزینه‌ها و غلبه بر بحران کنونی حاصل از گسترش ویروس کرونا در جهان، حمایت از کمپانی کره‌ای زیرمجموعه خود یعنی سانگ یانگ و ترزیق سرمایه به آن را متوقف کند. این مجموعه تجاری هندی که ۷۴.۶۵ درصد از سهام کمپانی سانگ یانگ را در اختیار دارد، به تازگی از این کمپانی خواسته است که با توجه به کاهش تقاضای شدید حاصل از گسترش ویروس کرونا، به دنبال راه‌های جدیدی برای تامین سرمایه مورد نیاز خود باشد.

 

 


این خبر در حالی منتشر شده است که ماهیندرا کمتر از دو ماه پیش اعلام کرده بود که برنامه دارد تا سال ۲۰۲۲ حدودا ۴۲۳ میلیون دلار برای افزایش سود سانگ یانگ سرمایه گذاری کند. کمپانی ماهیندرا که اظهار دارد این تصمیم را پس از بررسی‌های طولانی مدت خود گرفته است می‌گوید فعلا با هدف کمک به ادامه روند تولید و فعالیت سانگ یانگ و همچنین فراهم کردن فرصت یافتن راه‌های جایگزین تامین سرمایه، مبلغی معادل ۳۲.۳۴ میلیون دلار را برای سه ماه آینده به آن تزریق خواهد کرد.

 

 


کمپانی سانگ یانگ پیش از این برنامه داشت تا نسخه تمام الکتریکی کراس‌اوور کوراندو خود را در نمایشگاه سال خووروی ژنو ۲۰۲۰ برای بازار اروپا معرفی کند؛ اما این نمایشگاه نیز به دلیل گسترش شیوع ویروس کرونا به تعطیلی کشیده شد. گفتنی است که سانگ یانگ در سال ۲۰۱۰ در حالی که تقریبا در شرف ورشکستگی قرار داشت با سرمایه گذاری ماهیندرا نجات پیدا کرد اما تاکنون نتوانسته است که نهایت بهره را از این اتفاق ببرد.

منبع خبر: