جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

 

انتشار اولین تصاویر و جزئیات رسمی تویوتا هریر 2021 جدید

پس از انتشار تصاویر جاسوسی چند روز پیش تویوتا به‌صورت رسمی اولین تصاویر و جزئیات از شاسی‌بلند جدید هریر 2021 را منتشر کرد.  

چهارمین نسل این خودرو قرار است از ماه ژوئن 2020 وارد بازار شود. این خودرو از پلتفرم TNGA استفاده کرده و بنابراین ساختار مشترکی با جدیدترین نسل تویوتا راو 4 دارد. این در حالی است که دو نسل اول هریر از پلتفرمی مشترک با لکسس RX سود برده بودند.

این پلتفرم جدید باعث می‌شود استحکام پیچشی بدنه بالا رفته و مرکز ثقل هم پایین آید که این امر روی راحتی سواری و پرفورمنس سواری تأثیر مثبت دارد. سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع دوبل جناغی بوده و نتیجه آن هم ایجاد سواری مناسب و راحت می‌باشد.

روی آوردن به پلتفرم TNGA همچنین باعث شده هریر از گیربکس دایرکت شیفت CVT و سیستم هیبریدی THS II تویوتا استفاده کند. پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری دینامیک فورس این خودرو قدرت 171 اسب بخاری و گشتاور 207 نیوتون متری دارد. این پیشرانه به‌صورت استاندارد با گیربکس مذکور کار کرده و با طراحی دیفرانسیل جلوی استاندارد یا چهار چرخ محرک سفارشی نیز همراه می‌شود.

سیستم هیبریدی THS II نیز در مدل‌های دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک قابل انتخاب است. در حالت اول یک پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری 178 اسبی و واحد الکتریکی 120 اسبی باهم همراه شده و قدرت ترکیبی 218 اسبی را ارائه می‌کنند. مدل چهار چرخ محرک یک پیشرانه 54 اسبی دیگر را نیز به همراه داشته و کل قدرت این مجموعه به 222 اسب بخار می‌رسد.

 

هر دو نسخه هیبریدی هریر جدید از گیربکس CVT الکتریک سود می‌برند. هنوز مصرف سوخت این خودروها اعلام نشده اما تویوتا ادعا می‌کند هر دو قوای محرکه مصرف سوخت فوق‌العاده‌ای دارند.

از نظر ابعاد هم چهارمین نسل هریر افزایش ناچیزی را تجربه کرده به گونه‌ای که طول/عرض آن برابر با 4740/1855 میلی‌متر بوده و فاصله بین محوری نیز به 2690 میلی‌متر رسیده است. البته ارتفاع خودرو با کاهش 30 میلی‌متری به 1660 رسیده تا ظاهر دینامیک‌تری ایجاد شود.

استایل نسل جدید این خودرو به وضوح در ادامه نسل پیشین بوده اما اسپورت تر شده است. از جمله ویژگی‌های برجسته بدنه می‌توان به چراغ‌های LED و عناصر کرومی، سپر جلوی گیرا، خط سقف کوپه مانند و چراغ‌های عقب افقی اشاره کرد.

طراحی کابین هم ما را به یاد راو 4 جدید می‌اندازد اما این شباهت به معنی کپی‌برداری نیست. کنسول مرکزی در تسلط صفحه لمسی 12.3 اینچی بوده و داشبورد نیز لوکس‌تر کار شده است.

تویوتا می‌گوید کابین دارای چرم مصنوعی و تریم چوب می‌باشد. سقف پانورامیک نیز جزو ویژگی‌های برجسته کابین هریر 2021 است. این خودروساز ژاپنی مدعی است کابین هریر جدید راحتی و آرامش بیشتری دارد که نتیجه استفاده از متریال جذب کننده صدا و نصب شیشه‌های بهتر می‌باشد.

طبق انتظارات هریر با بسته ایمنی استاندارد تویوتا عرضه می‌شود. این بسته ایمنی شامل سیستم‌های متعددی از جمله سیستم پیشگیری از برخورد با تشخیص عابران پیاده در روز و شب و… می‌باشد

دیگر ویژگی پیشرفته این خودرو سونار هوشمند با ترمز پارک است که به پیشگیری از برخورد خودرو در زمان پارک کردن کمک می‌کند. آینه وسط دیجیتال نیز تصاویر جلو و عقب خودرو را ضبط می‌کند. دستیار عبور از پیچ فعال نیز به منظور پیشگیری از کم فرمانی در پیچ‌ها ترمزها را کنترل می‌کند.

منبع خبر: