جمعه, 31 فروردین 1403
منو اصلی

 

 

اوضاع نا به سامان هیوندای در بحبوحه شیوع کرونا

بسیاری از محصولات هیوندای در بندرهای آمریکا باقی مانده‌اند. دلیل این کار هم تصمیم کره‌ای‌ها برای افزایش واردات خودرو به این کشور علیرغم شیوع گسترده ویروس کرونا می‌باشد.  

هیوندای در ماه مارس و طی یک تصمیم مهم اقدام به افزایش 98 درصدی ظرفیت تولید کارخانه‌های خود در کره جنوبی کرد. هیوندای این تصمیم را نه تنها برای توازن تقاضای جدید برای محصولات خود در کره جنوبی اتخاذ کرد بلکه می خواست روی احیای فروش خودروهای جدید در آمریکا نیز تکیه کند و به همین خاطر ماه پیش حداقل 33,990 دستگاه خودرو را وارد آمریکا کرد که نسبت به یک سال پیش از آن رشد 4.3 درصدی را نشان می دهد.

رویترز می‌گوید خودروهای وارداتی از کره هم‌اکنون در بندرهای آمریکا خاک می‌خورند زیرا نمایندگی‌های این برند در آمریکا به خاطر فروش پایین و وجود خودروهای زیاد در انبارها نمی‌توانند همه خودروها را دریافت کنند. هنوز آمار دقیق خودروهای هیوندای در گمرک‌ها و بنادر آمریکا منتشر نشده است.

هیوندای در پاسخ به این امر تولید توسان در کره جنوبی را به مدت 5 روز متوقف کرده است.

اگرچه هیوندای کارخانه بزرگی در آلاباما دارد اما تنها حدود 50 درصد از خودروهای فروشی‌اش در آمریکا به‌صورت محلی تولید می‌شوند. این در حالی است که بین 68 تا 85 درصد محصولات رقبا همچون تویوتا، نیسان و هوندا در خاک آمریکا تولید می‌شوند.

هیوندای با انتشار بیانیه‌ای گفته است:

هیوندای موتور رابطه قوی خود با نمایندگی‌ها در سراسر جهان را حفظ می‌کند و ما با افزایش همکاری‌های خود با نمایندگی‌ها خواهیم توانست به این سختی‌ها غلبه کنیم. ما به منظور حفظ سطح بهینه خودروهای موجود در انبار خود تلاش خواهیم کرد و به دنبال احیای سریع‌تر نسبت به رقبا پس از پشت سر گذاشتن بحران خواهیم بود.

این خودروساز کره‌ای اخیراً اعلام کرده تا حداکثر 6 ماه پرداخت های خریداران خودرویی که کار خود را به خاطر ویروس کرونا از دست داده‌اند به تعویق خواهد انداخت. البته هیوندای تنها خودروسازی نیست که چنین اقداماتی را انجام می دهد زیرا شرکت‌هایی همچون جنرال موتورز، فورد و فیات-کرایسلر نیز پیشنهادهای خرید جذابی را ارائه می‌کنند.

منبع خبر: