پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

افشای تصاویری از فیس‌لیفت تویوتا هایلوکس

مدتی است میدانیم که تویوتا هایلوکس امسال به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای خود را تجربه خواهد کرد. حال تصاویری به بیرون درز کرده که گفته می‌شود متعلق به نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ این پیکاپ ژاپنی است. هرچند نمی‌توانیم صحت این تصاویر را تضمین کنیم اما وب‌سایت استرالیایی CarAdvice ادعا می‌کند که این تصاویر رندرهایی هستند که احتمالاً بر اساس تصاویر رسمی هایلوکس مدل 2021 طراحی شده‌اند.  

البته گفته می‌شود به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای هایلوکس یک فیس‌لیفت سنگین خواهد بود اما آنچه این تصاویر نشان می‌دهند تغییرات خیلی چشمگیری نیست.

درهرحال در این تصاویر چراغ‌های جلوی جدیدی با دو گرافیک داخلی مختلف به چشم می‌خورند که یکی با ترکیبی از هالوژن و LED برای تیپ‌های پایینی در نظر گرفته شده و دیگری به‌صورت تمام LED و مخصوص تیپ‌های بالایی است. بین این چراغ‌ها نیز جلوپنجرهٔ جدید و بزرگ‌تری قرار گرفته درحالی‌که چراغ‌های بازطراحی شدهٔ عقب هم از نوع LED هستند. در این تصاویر همچنین می‌توانیم رینگ‌های آلیاژی 17 و 18 اینچی را با دو طرح مختلف مشاهده کنیم. بسته به تیپ خودرو، برخی از قطعات بیرونی مثل قاب آینه‌های جانبی و دستگیرهٔ درها هم می‌توانند به رنگ مشکی یا کرومی باشند درحالی‌که به‌احتمال‌زیاد در داخل هایلوکس هم تغییراتی ایجاد شده است.

گفته می‌شود پیشرانهٔ 2.8 لیتری توربودیزل هایلوکس که هم‌اکنون 174 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، در مدل 2021 افزایش توانی جزئی را تجربه خواهد کرد. گزارش دیگری هم ادعا می‌کند که تویوتا برنامهٔ ساخت مدل GR هایلوکس را هم با پیشرانهٔ V6 توربودیزل کاملاً جدیدی دارد که نیروی آن به‌صورت استاندارد به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. گفته می‌شود در این پیکاپ پرفورمنس، سیستم تعلیق و شاسی ارتقاء پیدا خواهد کرد و ترمزها هم قوی‌تر خواهند شد درحالی‌که برای متمایز کردن آن از مدل‌های معمولی، در ظاهر آن نیز تغییراتی ایجاد خواهد شد.

از همهٔ این‌ها که بگذریم، شایعاتی گفته‌اند که تویوتا ممکن است تصمیم بگیرد هایلوکس را با تاکوما ادغام کرده و یک پیکاپ واحد را به‌صورت جهانی عرضه کند. البته نسل آیندهٔ هایلوکس تا پیش از سال 2023 معرفی نخواهد شد و تا آن زمان چیزهای زیادی می‌تواند تغییر کند.

 
منبع خبر: