پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

فولکس واگن ویلوران در بازار چین رونمایی شد

شرکت «فولکس واگن» از مینی ون «ویلوران» (Viloran) به عنوان جدیدترین محصول خود در بازار چین رونمایی کرده است.  

مینی ون ویلوران توسط گروه مشترک فولکس واگن و «سایک» در چین تولید شده و رقیب خودروهایی همچون بیوک GL8 و لکسوس LM به شمار می رود.

فولکس واگن ویلوران برمبنای پلتفرم MQB تولید شده و دارای ۵٫۳۴۶ میلی متر طول، ۱٫۹۷۶ میلی متر عرض و ۱۷۸۱ میلی متر ارتفاع است. با بهره گیری از فاصله طولی بین محورهای ۳٫۱۸۰ میلی متری، کابین ویلوران به راحتی فضای کافی برای قرارگیری هفت سرنشین را فراهم می آورد.

کابین فولکس واگن ویلوران

طراحی داشبورد خودرو تا حدود زیادی به شاسی بلند ترامونت شباهت دارد. با این وجود، ویلوران از پنل لمسی سیستم تهویه، خروجی های متفاوت سیستم تهویه و فرمان جدید بهره می برد.

مینی ون ویلوران در تمامی صندلی ها از پوشش چرمی، گرم کن و سرد کن، ماساژور و تهویه بهره می برد. آپشن هایی همچون کاکپیت مجازی، آخرین نسل سیستم مالتی مدیا و سانروف نیز قابل سفارش هستند.

فناوری و تجهیزات ایمنی

از جمله سیستم های کمک راننده مورد استفاده در فولکس واگن ویلوران می توان به کروزکنترل سازگار، راهنمای ترافیک، ترمزگیری خودکار، هشدار ماندن در خط و پارک خودکار اشاره کرد.

ویژگی های فنی

همانند فولکس واگن ترامونت، مینی ون جدید این شرکت نیز از پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ با کد EA888 بهره می برد. این پیشرانه ۲۱۷ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. پیشرانه دیگری نیز با همین حجم موجود است که ۱۸۴ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

تنها انتخاب جعبه دنده از نوع ۷ دنده دوکلاچه DSG خودکار است که قدرت پیشرانه را به چرخ های جلو منتقل می کند. انتخاب سیستم انتقال قدرت به تمامی چرخ ها موجود نخواهد بود. هم اکنون پیش فروش مینی ون ویلوران در بازار چین، با قیمت پایه ای ۴۹٫۵۰۰ دلار، آغاز شده است.

 

منبع خبر: