شنبه, 1 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

معاون مجتمع آموزشی عالی بم عنوان کرد:

 

آموزش دانشجویان مجتمع آموزش عالی بم از آغاز شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی

دکتر علی دریجانی معاون آموزشی، پژوهش و دانشجویی مجتمع آموزش عالی بم از آموزش دانشجویان به صورت مجازی در زمان شیوع ویروس کرونا خبر داد.  

دکتر علی دریجانی معاون آموزشی، پژوهش و دانشجویی مجتمع از آموزش دانشجویان از زمان شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی(آنلاین و افلاین) خبر داد و گفت: این دانشگاه آماده انتقال تجربیات خود برای ارائه خدمات الکترونیک به همشهریان شهرستان های جنوب شرق استان کرمان می باشد.
معاون آموزشی، پژوهشی و دانشجویی مجتمع گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در اسفند ۱۳۹۸ در کشورمان و عدم حضور فیزیکی دانشجویان در دانشگاه¬ها جهت کنترل این بیماری، برای تداوم و عدم وقفه در امر آموزش، دانشگاه¬های کشور اقدام به راه اندازی آموزش مجازی نموده و در همین راستا مجتمع آموزش عالی بم با تقویت زیر ساخت های سخت افزاری و نرم افزاری، سامانه آموزش الکترونیکی(lms) مبتنی بر نرم افزار Adobe connect را با تلاش¬های جهادی مدیران  و اعضای هیأت علمی این مجتمع راه اندازی نموده است.
وی افزود: خوشبختانه مدرسان این مجتمع با فداکاری، توانایی های علمی، مهارت¬ها و امکانات موجود در جهت تحقق و باروری این شیوه نوپای آموزشی، گامی مثبت برای فرزندان این مرزو بوم و دانشجویان این مجتمع برداشتند، هر چند این سبک آموزش تاکنون در کشور تا حدودی نا شناخته است، اما امروزه فرصت بسیار خوبی در امر آموزش و مکملی برای آموزش حضوری می باشد که مجتمع قصد دارد از آموزش مجازی جهت ارتقای کیفیت آموزشی دانشجویان خود در آینده استفاده بهینه نماید.
دکتر دریجانی با بیان اینکه مجتمع قصد دارد با اخذ مجوز اقدام به راه اندازی رشته هایی در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد به صورت مجازی نماید گفت: با راه اندازی این رشته¬ ها به صورت مجازی این امکان برای علاقمندان علم و دانش که با محدودیت حضور در دانشگاه مواجه هستند، فرصت ادامه تحصیل فراهم می شود.
معاون آموزشی مجتمع اظهار کرد: با پتانسیل موجود اعم از سخت افزاری، نرم افزاری و به ویژه نیروی متخصص در این مجتمع آمادگی انتقال تجربیات برای همشهریان عزیز شرق استان کرمان برای ارائه خدمات الکترونیکی و استفاده از زیر ساخت های مجتمع جهت برگزاری آموزش الکترونیکی در مدارس(حتی بعد از کنترل کرونا) و دانشگاه¬های شرق استان را دارد.
دکتر دریجانی در ادامه بیان داشت: ادارات، شرکتها و سازمانهایی که قصد افزایش سطح معلومات تخصصی نیروهای خود به صورت غیر حضوری (الکترونیکی) در خارج ساعات اداری را دارند این مجتمع توانایی ارائه خدمات آموزش الکترونیک(مجازی) مطابق با استاندارد های لازم با ارائه گواهی و همچنین برگزاری جلسات مدیران در شرق استان از طریق جلسه مجازی (وبینار) را نیز دارد.

منبع خبر: