پنجشنبه, 9 فروردین 1403
منو اصلی

 

 

راهکار تویوتا برای حفاظت از کادر درمانی ژاپن در برابر وبروس کرونا

تویوتا برای حفاظت از کادر پزشکی و درمانی ژاپن در برابر ویروس کرونا، خودروی ویژه ای بر پایه ون هایس را برای انتقال بیماران آلوده به کرونا به یکی از دانشگاه های ژاپن اهدا کرد.  

بعد از شیوع ویروس کرونا در جهان از اوایل سال میلادی و فشار زیاد ناشی از هجوم بیماران به مراکز درمانی، شرکت های بسیاری از جمله خودروسازان تلاش کردند تا در حد توان خود باری از دوش کادر درمان بردارند.

خودروسازان از اولین مراحل فراگیری این ویروس تلاش کردند تا با تولید ماسک و شیلد های محافظ و دستگاه ونتیلاتور ( تنفس مصنوعی) مسئولیت اجتماعی خود را انجام دهند.
در این میان تویوتا پا را فراتر گذاشته است و با تغییر کاربری یک دستگاه تویوتا هایس، فضایی ایمن را برای جابجایی امن بیماران مبتلا به ویروس کرونا فراهم کرده است.

با وجود اینکه ژاپن نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر در کنترل این ویروس موفق تر عمل کرده است اما تویوتا وعده داد تا تولید این خودروی ویژه را در روزهای آینده افزایش دهد.

این آمبولانس که بر پایه ون هایس ساخته شده است با جدا کردن فضای راننده از بیمار از ابتلای کادر درمانی جلوگیری خواهد کرد.
ون هایس ویژه انتقال بیماران مبتلا به کرونا به سیستم تهویه ویژه ای تجهیز شده است که هوای داخل کابین را به سرعت جابجا می کند تا قطرات تنفسی ناشی از حضور بیماران کرونا در داخل کابین به کمترین میزان کاهش پیدا کند.
تویوتا در فاز نخست یک دستگاه ون هایس را به دانشگاه Showa اهدا کرده است.

 

 

منبع خبر: