جمعه, 31 فروردین 1403
منو اصلی

 

محصول جدید خودروسازان‌ بم

 

مشخصات فنی و قیمت احتمالی لیفان X70؛

شرکت خودروسازان بم به‌تازگی با انتشار تصویری نه‌‌چندان واضح از یک کراس‌اوور چینی (لیفان X70)، خبر از عرضه محصول جدید به بازار داد.  

انتشار تصاویر لیفان X70 در وب‌سایت خودروسازان بم (از زیر مجموعه‌های گروه صنعتی کرمان خودرو) به‌معنای آن است که سرانجام نقل و انتقالات داخلی این شرکت رنگ واقعیت به خود گرفته است و لیفان که تا پیش از این توسط کرمان موتور عرضه می‌شد، حالا قرار است توسط شاخه دیگه گروه خودروسازی کرمان یعنی خودروسازان بم راهی پارکینگ مشتریان شود.

لیفان شرکت خودروساز چینی است که فعالیت خود را در سال 1992 آغاز کرد. لیفان به تولید خودروی سواری، خودروی تجاری، موتورسیکلت و حتی کفش ورزشی مشغول است. لیفان در ابتدا یک کارگاه 9 نفره تعمیر موتورسیکلت بوده و در اولین تولیدات خود به تولید کامیون پرداخت.

لیفان X7
 

 

همان‌طور که گفته شد در پاییز 97 خودروسازان بم مشخصات سه محصول جدید لیفان را روی وب‌سایت خود بارگذاری کرد و از همکاری جدید خود با این برند چینی خبر داد. پیش‌بینی می‌شد این شرکت در سومین دوره نمایشگاه خودرو تهران به‌‌صورت رسمی با رونمایی از محصولات لیفان، همکاری خود را با این برند نام‌آشنای چینی اعلام کند اما این اقدام هرگز صورت نگرفت.

مشخصات فنی لیفان x70 در ایران

لیفان X70 کراس‌اوور شهری است و پیش‌بینی می‌شود در ایران با یک موتور 2 لیتری با توان 145اسب‌بخار قدرت و 185 نیوتون‌متر گشتاور عرضه شود، انتقال نیرو در این خودرو نیز به‌کمک دو جعبه‌دنده 5 سرعته دستی و اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو صورت می‌گیرد.

از جمله امکانات و آپشن‌های موجود در این خودرو می‌توان به سانروف، استارت دکمه‌ای، نمایشگر لمسی، سیستم تهویه اتوماتیک، کروز کنترل، سنسور نور، دوربین و سنسور پارک عقب، تریم داخلی چرم مصنوعی، سیستم کنترل پایداری، سنسور باد لاستیک، و ... اشاره کرد که به‌‌صورت پیش‌فرض در این خودرو قابل عرضه خواهد بود.

بر این ‌اساس می‌توان گفت لیفان ایکس 70 نسبت‌‌به سایر رقبا در بازار ایران امکانات رفاهی بیشتری را ارائه می‌دهد..

لیفان X70

 

ظاهرا لیفان X70 تنها گزینه قطعی برای دور جدید فعالیت لیفان در ایران است اما گزینه‌های احتمالی دیگری نیز وجود دارد. برای مثال لیفان X7 کراس‌اوور دیگری است که احتمال دارد توسط خودروسازان بم تولید و عرضه شود. لیفان ایکس7 دارای پیشرانه  1.8لیتری توربو با توان تولید 190 اسب‌بخار قدرت و 250‌ نیوتون‌متر گشتاور است که به وسیله جعبه‌دنده 7 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

مدل دیگری که احتمال می‌رود به خط تولید خودروسازان‌بم اضافه شود، M7 است که در رده خودروهای MPV قرار می‌گیرد. از آن‌جا‌که این رده در میان مصرف‌کنندگان ایرانی چندان مورد استقبال نیست، پیش‌بینی می‌شود خودروسازان بم به‌منظور همکاری با سازمان‌های حمل‌ونقل شهری و ناوگان‌های سازمانی اقدام به عرضه این محصول کند.

 

لیفان x70

براساس مشخصات درج‌ شده برای این محصول در سایت خودروسازان بم، دو نوع پیشرانه 1.5 و 2 لیتری برای آن قابل ‌انتخاب است که پیشرانه دو لیتری مشخصاتی مانند مدل X70 دارد. همچنین سیستم انتقال قدرت این خودرو از نوع اتوماتیک اعلام شده است. در انتها باید گفت تاکنون زمان عرضه محصولات لیفان توسط خودروسازان‌بم اعلام نشده است و باید منتظر ماند و دید این خودروساز چه برنامه‌هایی برای احیای این برند چینی در بازار ایران خواهد داشت.

 

 

قیمت و شرایط بازار لیفان x70

لیفان ایکس 70 از نظر مشخصات فنی و ابعاد بدنه در کلاس چری تیگو 5، بی وادی اس 6 و جک اس 5 به همراه هایما s7 قرار میگیرد اما با توجه به پیشرانه اتمسفریک این خودرو می توان گفت که رقبای مستقیم این خودرو چری و بی وای دی هستند، با توجه به شرایط قیمت گذاری سال های اخیر و شرایط کلی بازار نیز به نظر می رسد که شاهد رقمی در محدوده 250 الی 320 میلیون تومان برای این کراس اوور چینی تازه وارد باشیم.

 
 
    منبع خبر: