پنجشنبه, 9 فروردین 1403
منو اصلی

 

 

جیلی به دنبال تعمیق روابط با دایملر

از سال که 2018 جیلی 9.69 درصد از سهام دایملر را خریداری کرد، همکاری‌هایی میان این دو خودروساز شکل گرفت که مهم‌ترین آن‌ها شکل‌گیری جوینت ونچری 50-50 در چین برای توسعهٔ نسل آیندهٔ محصولات الکتریکی اسمارت بود.  

حال اما رئیس جیلی «لی شوفو» می‌گوید این شرکت به‌طورجدی به دنبال همکاری عمیق‌تر با دایملر است. وی در گفتگو با رویترز اذعان داشته است که سال 2020 سال مهمی برای جیلی است زیرا این غول خودروسازی چینی قصد دارد محصولات و خدمات جدیدی را به بازارهای خود در سراسر جهان عرضه کند. جیلی همچنین در نظر دارد در پایان امسال عرضهٔ برند لینک ‌اند کو را در بازار اروپا آغاز کند.

جیلی هم‌اکنون با نزدیک به 10 درصد، بزرگ‌ترین سهام‌دار دایملر محسوب می‌شود. در ژانویهٔ امسال، گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه دایملر و ولوو (که متعلق به جیلی است) به خاطر کاهش هزینه‌ها در حال صحبت در مورد ترکیب نیروهای خود در زمینهٔ توسعهٔ پیشرانه‌های درون‌سوز هستند. همچنین بخش تراک دایملر و گروه ولوو نیز قبلاً با هدف عرضهٔ اولین کامیون‌ها و اتوبوس‌های هیدروژنی بعد از سال 2025، جوینت ونچری را برای توسعهٔ سلول‌های سوختی هیدروژنی در بخش کامیون تشکیل داده‌اند.

جیلی که پرفروش‌ترین خودروساز چین است، سبد گسترده‌ای را در اختیار دارد که نه‌تنها شامل ولوو و لینک‌اند کو می‌شود بلکه شرکت خودروهای الکتریکی لندن، لوتوس، پروتون و پولستار را هم در اختیار دارد. رئیس این شرکت همچنین افزوده است که بازار خودروی چین به حالت عادی بازمی‌گردد و اختلالی که درنتیجهٔ شیوع ویروس کرونا در زنجیرهٔ تأمین قطعات جهانی خودرو ایجاد شده موقتی و قابل‌کنترل است.

منبع خبر: