چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

تغییراتی بزرگ برای یک کره‌ای نام‌آشنا!

 

معرفی کیا ریو فیس لیفت 2021

هیوندای و کیا با فیس لیفت های سنگین خود طی سالیان اخیر به خوبی شناخته شده‌اند و سوپرمینی ریو 2021 نیز از این قاعده مستثنا نیست.  

چهارمین نسل ریو یک دگرگونی اساسی را در میانه عمر خود تجربه کرده که شامل بهبودهای طراحی، ایمنی، تکنولوژیکی و فنی می‌باشد.در بحث طراحی ظاهری ریو 2021 دارای جلوپنجره دماغه ببری نازک‌تر، سپر پهن‌تر با مه شکن‌های جدید و چراغ‌های جلوی تمام LED با دیلایت های یکپارچه است.

کیا همچنین دو رنگ جدید خاکستری و آبی را معرفی کرده و تعداد رنگ‌های در دسترس به 9 رسیده است. تکمیل کننده تغییرات ظاهری ریو فیس لیفت نیز رینگ‌های 16 اینچی جدید با طراحی 8 پره می‌باشد.

داخل کابین از متریال جدید استفاده شده و کیفیت بهتر و تکنولوژی جدیدی را شاهد هستیم. واضح‌ترین به‌روزرسانی این خودرو صفحه لمسی 8 اینچی جدید است که با صفحه‌نمایش 4.2 اینچی میان پشت آمپرها تکمیل می‌شود.

این سوپرمینی به روز شده از سیستم اطلاعات سرگرمی ارتقا یافته با ارتباط بلوتوث، اپل کارپلی و اندروید اتو و ارتباط UVO سود می‌برد.

کره‌ای‌ها همچنین گزینه شخصی‌سازی جدیدی را به شکل پکیج رنگ آبی جدید در نظر گرفته‌اند که باعث رنگی شدن بخش‌هایی از صندلی، داشبورد و استراحتگاه‌های دست می‌شود. مدل‌های GT-Line دارای کابین مشکی تک‌رنگ با دوخت سفید متضاد و تریم فیبر کربنی روی داشبورد هستند. همچنین نسخه‌های گوناگون ریو 2021 به تنظیمات ارتفاع صندلی‌های جلو مجهز شده‌اند.

کیا ریو 2021 اولین محصول این خودروساز است که از قوای محرکه هیبریدی ملایم MHEV سود می‌برد. این قوای محرکه که اکو دینامیک پلاس نام گرفته شامل پیشرانه بنزینی 1 لیتری توربوی جدید و سیستم 48 ولتی است که باعث کاهش مصرف سوخت می‌شود.

این پیشرانه جدید که در نسل جدید هیوندای i20 نیز بکار رفته با دو قدرت 100 و 120 اسب بخار در دسترس است. البته مدل قوی‌تر گشتاور 200 نیوتون متری دارد. در کل کیا مدعی شده این پیشرانه باعث کاهش 8.1 درصدی آلاینده‌ها می‌شود. هر دو پیشرانه دارای حالت‌های رانندگی اکو، اسپورت و نرمال هستند.

ریو 2021 یکی از اولین محصولات کیاست که دارای گیربکس دستی هوشمند جدید iMT می‌باشد. کلاچ این گیربکس بجای اتصال مکانیکی به‌صورت الکتریکی کنترل می‌شود. کیا می گوید این تکنولوژی نیز روی بهبود راندمان تأثیر داشته و هیجان سواری با یک خودروی گیربکس دستی را حفظ می‌کند.

جدای از دو پیشرانه هیبریدی ملایم مشتریان می‌توانند پیشرانه‌های بنزینی ارتقا یافته و سنتی شامل نسخه 1 لیتری 100 اسبی و 1.2 لیتری تنفس طبیعی 84 اسب بخاری را انتخاب کنند. پیشرانه توربو به‌صورت استاندارد با گیربکس 6 سرعته دستی همراه می‌شود درحالی‌که گیربکس 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک نیز به‌صورت سفارشی در دسترس است. کیا می گوید سیستم استارت/استاپ نیز بهبود یافته و بجای ارتباط کلاچ با ترمز در ارتباط است.

در بحث تجهیزات ایمنی خودروی موردبحث از جدیدترین نسل سیستم‌های دستیار راننده کیا همچون دستیار پیشگیری از برخورد از جلو، تشخیص عابران پیاده و خودروها، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، هشدار توجه راننده و پایش نقاط کور سود می‌برد.

کیا ریو 2021 از سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی در بازارهای اروپایی عرضه خواهد شد.

منبع خبر: