جمعه, 31 فروردین 1403
منو اصلی

 

اخبار گوناگون

 

انتشار تصاویری از کراس‌اوورهای الکتریکی فولکس‌واگن ID.4 در چین

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین پیش از رونمایی رسمی کراس‌اوورهای الکتریکی ID.4 فولکس‌واگن، تصاویری از آن‌ها را افشا کرده است. البته در چین این رویه‌ای عادی است زیرا قبل از معرفی یک خودروی جدید در چین، خودروسازان باید تصاویر کاملاً بدون پوششی از آن خودرو را به وزارت صنعت و فناوری اطلاعات این کشور ارسال کنند و سپس این وزارتخانه، تصاویر را در وب‌سایت خود قرار می‌دهد. حال این اتفاق دقیقاً برای فولکس‌واگن ID.4 هم رخ داده است.  

این کراس‌اوور الکتریکی در چین در دو نسخهٔ مختلف با نام‌های ID.4 X (خودروی خاکستری‌رنگ در تصاویر) و ID.4 Crozz (خودروی سفیدرنگ در تصاویر) ارائه می‌شود که در ظاهر تفاوت‌هایی جزئی با یکدیگر دارند. زبان طراحی این کراس‌اوور جدید به‌وضوح از هاچ‌بک الکتریکی ID.3 گرفته شده و هیچ شگفتی‌ای به همراه ندارد خصوصاً با توجه به تصاویر جاسوسی و کانسپت‌هایی که قبلاً دیده‌ایم.

به گفتهٔ رسانه‌های چینی، هردو نسخهٔ ID.4 فاصلهٔ محوری و عرض یکسانی دارند (به ترتیب برابر با ۲,۷۶۵ میلی‌متر و ۱,۸۵۲ میلی‌متر) اما طول و ارتفاع آن‌ها باهم متفاوت است. ID.4 X طولی برابر با ۴,۶۱۲ میلی‌متر و ارتفاعی معادل ۱,۶۴۰ میلی‌متر دارد درحالی‌که ID.4 Crozz با ۴,۵۹۲ میلی‌متر طول و ۱,۶۲۹ میلی‌متر ارتفاع، کمی کوتاه‌تر و کم‌ارتفاع‌تر است. این تفاوت‌ها به خاطر وجود تغییراتی در طراحی سپرها و ارتفاع از سطح زمین است.

هردو نسخهٔ ID.4 توسط جوینت ونچر فاو-فولکس‌واگن در چین و بر اساس پلت‌فرم الکتریکی MEB ساخته می‌شوند. این کراس‌اوورها از موتور الکتریکی ۲۰۴ اسب بخاری نسخه‌های بالایی هاچ‌بک ID.3 استفاده می‌کنند که در اینجا هم احتمالاً مثل برادر هاچ‌بک روی محور عقب نصب می‌شود. گزینه‌های باطری ID.4 نیز باید مشابه ID.3 باشد که بزرگ‌ترین آن‌ها بُردی در حدود ۵۰۰ کیلومتر را ارائه می‌کند. طبق گزارش‌ها، کراس‌اوورهای ID.4 X و ID.4 Crozz اواخر امسال راهی نمایندگی‌های فروش در چین خواهند شد.

 

 

منبع خبر: