جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

 

جزئیات قوای محرکه هیوندای سانتافه فیس‌لیفت

هیوندای سانتافه فیس لیفت چند هفته پیش رونمایی شد و حالا جزئیات مربوط به قوای محرکه آن منتشر شده است.  

این خودرو در اروپا به‌صورت هیبریدی عرضه خواهد شد که این مجموعه شامل پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو، واحد الکتریکی ۵۹ اسب و باتری ۱.۴۹ کیلووات ساعتی لیتیوم-یونی می‌باشد. این کراس اوور قدرت ترکیبی ۲۲۷ اسبی و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متری دارد.

نسخه پلاگین هیبریدی سانتافه سال آتی و با همان پیشرانه بنزینی عرضه خواهد شد. البته این مدل به باتری ۱۳.۸ کیلووات ساعتی و پیشرانه الکتریکی قوی‌تر با خروجی ۹۰ اسبی تجهیز می‌شود. این مدل منحصراً به‌صورت چهار چرخ محرک قابل انتخاب خواهد بود. قدرت و گشتاور ترکیبی سانتافه پلاگین هیبریدی ۲۶۱ اسب بخار و ۳۵۰ نیوتون متر اعلام شده است.

در بحث مدل‌های دیزلی پیشرانه اسمارت استریم ۲.۲ لیتری با بلوک آلومینیومی که ۱۹.۵ کیلوگرم سبک‌تر از پیشرانه پیشین است قابل انتخاب می‌باشد. این پیشرانه از میل‌لنگ جدید و سیستم تزریق سوخت بهتر سود می‌برد.

به لطف این تغییرات، پیشرانه یاد شده قدرت ۱۹۹ اسبی و گشتاور ۴۴۰ نیوتون متری تولید کرده و به خاطر همکاری با یک گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه جدید شتاب گیری بهتر و مصرف سوخت کمتری دارد.

جدای از انتشار جزئیات قوای محرکه، هیوندای اطلاعات بیشتری از پلتفرم سانتافه را منتشر کرده است. اگرچه سانتافه شبیه مدلی فیس لیفت شده به نظر می‌رسد اما طبق گفته کره‌ای‌ها از پلتفرمی کاملاً جدید استفاده کرده و در بحث پرفورمنس، هندلینگ، مصرف سوخت و ایمنی به‌طور قابل‌توجهی بهبود یافته است.

هیوندای می‌گوید نقاط تثبیت شده بازوهای فرمان به میانه چرخ های جلو نزدیک‌تر شده‌اند تا هندلینگ خودرو بهبود یابد. این معماری دارای ساختار ویژه‌ای است که باعث می‌شود ضربات بهتر جذب شده و تغییر شکل فضای سرنشینان در زمان تصادفات به حداقل برسد.

این پلتفرم مرکز ثقل پایین‌تر و وزن کمتری دارد. به همه این موارد باید تجربه رانندگی راحت‌تری را اشاره کرد به خاطر سیستم‌های جاذب صدای تقویت شده به دست آمده است.

استفاده از معماری جدید به سانتافه اجازه داده تا کمی جادارتر باشد به گونه‌ای که فضای پای ردیف دوم ۳ سانتی‌متر و ردیف سوم ۴ سانتی‌متر بیشتر شده است.

هیوندای سانتافه 2021

اگرچه سانتافه از سیستم چهار چرخ محرک آشنایی استفاده می‌کند اما انتخاب‌گر مسیر حرکتی جدیدی وجود دارد که شامل حالت‌های شن، برف، گل‌ولای، اکو، اسپورت و کامفورت می‌باشد. حالت هوشمند سفارشی نیز وجود دارد که استایل رانندگی شما را تشخیص داده و به‌صورت خودکار حالت مدنظر را انتخاب می‌کند.

هیوندای می‌گوید در حالت اسپرت با توزیع حداکثر ۵۰ درصد گشتاور در چرخ های عقب شتاب خودرو بهبود می‌یابد. در حالت اکو نیز سانتافه فقط به‌صورت دیفرانسیل جلو عمل کرده و مصرف سوخت کاهش می‌یابد.

نهایتاً باید گفت این شاسی‌بلند با سیستم‌های کمک‌راننده متنوع همچون دستیار پیشگیری از برخورد جلو، هشدار نقاط کور، دستیار خروج ایمن، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و… عرضه می‌شود.

خبر مهم اینکه برای اولین بار دستیار رانندگی در بزرگراه روی سانتافه نصب شده است. این سیستم از دستیار حفظ خودرو بین خطوط و کروز کنترل هوشمند برای کنترل خودرو استفاده می‌کند.

دیگر سیستم جدید این خودرو دستیار پیشگیری از برخورد دنده‌عقب است که از دوربین عقب و حسگرهای اولتراسونیک برای تشخیص موانع در زمان حرکت به عقب استفاده می‌کند. زمانی که وجود مانع تشخیص داده شود راننده هشدارهای مربوط را دریافت کرده و در صورت نیاز خودرو خودش ترمز خواهد کرد.

سانتافه همچنین دارای دستیار پارک هوشمند از راه دور است که مالکان با استفاده از آن می‌توانند خودرو را به عقب یا جلو حرکت دهند. این سیستم می‌تواند برای ورود یا خروج از فضاهای تنگ پارکینگ مورد استفاده قرار گیرد.

منبع خبر: