جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

 

شارژ بی سیم خودروهای الکتریکی به واقعیت تبدیل شد

شارژ بی‌سیم ایده‌ای بسیار جذاب است. ما این عملکرد را در گوشی‌های هوشمند دیده‌ایم اما علیرغم تلاش‌های برخی خودروسازان همچون ب ام و یا کیا، فعلاً این ایده در صنعت خودرو همه‌گیر نشده است. حتی جگوار نیز به دنبال استفاده از این تکنولوژی در بخش تاکسی نروژ بوده اما همه‌چیز به یک کمپانی استرالیایی با نام لومن فریدام ختم شده که اولین شرکت در جهان است که تأییدیه استفاده همگانی از تکنولوژی شارژ بی‌سیم خودروهای الکتریکی را دریافت نموده است.  

این کمپانی می‌گوید تکنولوژی یاد شده به لطف راحتی استفاده و کاربری بسیار سریع صنعت شارژ خودروهای الکتریکی را تغییر خواهد داد. محصول این شرکت یک سیستم تک جعبه ۱۱ کیلوواتی است که کاملاً منحصربه‌فرد می‌باشد. همان‌گونه که انتظار دارید اکثر خودروهای الکتریکی در بازار با این تکنولوژی عرضه نشده‌اند اما لومن فریدام به این نکته نیز توجه کرده است. این کمپانی نه‌تنها منبع قدرت و وسایل جانبی موردنظر را تولید کرده بلکه قطعات لازم برای نصب در خودروهای الکتریکی را نیز توسعه داده و بنابراین هزینه‌ها برای خودروسازان کاهش یافته است.

این بسیار خوب است اما موضوع واقعاً مهم این است که کمپانی موردبحث به اولین و تنهاترین شرکتی در جهان تبدیل شده که تأییدیه UL را دریافت کرده است. UL سازمانی است که استفاده همگانی از دستگاه‌های شارژ بی‌سیم برای خودروها را صادر می‌کند. موضوع جالب اینکه لومن فریدام تحت لیسانس یک شرکت آمریکایی با نام WiTricity قرار دارد و بنابراین احتمال دارد این تکنولوژی به زودی در آمریکا هم دیده شود. این تکنولوژی می‌تواند یک باتری ۶۰ کیلووات ساعتی را طی حدود ۵ ساعت شارژ کند. همچنین لومن فریدام در حال کار روی روشی است که به خودروهای الکتریکی فرصت شارژ حتی در زمان حرکت را بدهد. آینده‌ی خودروهای الکتریکی روشن به نظر می‌رسد…

منبع خبر: