جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

 

بخشی از مشکلات خودروسازان کرمان رفع شد

معاون امور صنایع و تولید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان (صمت) با بیان اینکه خودروسازان این استان امسال موقعیت تولید بهتری نسبت به گذشته دارند گفت: بخشی از مشکلات واردات چین و نقدینگی مورد نیاز این واحدها رفع شده و امسال افزایش تولید را در این حوزه مشاهده می‌کنیم.  

 امین غفاری نژاد افزود: مشکل خودروسازان تامین نقدینگی برای خرید مواد اولیه بوده که بخشی این نقدینگی را از طریق مجوز پیش فروش خودرو به واحدها تامین می‌کنیم و بخشی از مشکلات آن از محل اعتبارات بانکی برای خرید مواد اولیه رفع می‌شود.

وی اظهار داشت: همچنین شرکت ملی صنایع مس از محل صادرات 1.2 میلیارد دلاری خود در سال گذشته به خارج از کشور توانسته بخشی از ارز مورد نیاز بنگاه های صنعتی داخل کشور را از جمله خوردوسازان استان کرمان و واحدهای داخلی برای خرید مواد اولیه و قطعات تامین کند.

معاون امور صنایع و تولید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ادامه داد: امیدواریم این حمایت ها امسال نیز ادامه یابد که کمبود ارز واحدهای صنعتی از محل ارز شرکت مس تامین شود.

وی تصریح کرد: خودروسازان استان کرمان هفت هزار و 700 دستگاه خودرو طی سه ماه امسال تولید کردند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل 50 درصد رشد داشته است.

غفاری‌نژاد افزود: کرمان خودرو، مدیران خودرو و واحدهای تامین کننده قطعات در منطقه ویژه اقتصادی بم فعال هستند که امیدواریم ظرفیت تولید این واحدهای صنفی تا پایان سال جاری حداقل به بالاتر از 50 هزار دستگاه برسد.

 

منبع خبر: