پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

عرضهٔ فیس‌لیفت چری تیگو ۵x به بازار چین

چری با معرفی رسمی نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ کراس‌اوور ساب‌کامپکت تیگو ۵xکه در ایران با نام ام‌وی‌ام X55 می‌شناسیم، خبر از عرضهٔ آن به بازار چین داده است. در این فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای، تغییراتی در طراحی داخل و خارج این کراس‌اوور کوچک صورت گرفته است. بزرگ‌ترین تغییر ظاهری تیگو ۵x در قسمت جلوی آن و به‌ویژه در جلوپنجره صورت گرفته به‌گونه‌ای که جلوپنجرهٔ قبلی با یک نمونهٔ شش‌ضلعی جدید جایگزین شده است که طبق زبان طراحی جدید چری شکل گرفته و به جلوپنجرهٔ نسل جدید مدل بزرگ‌تر تیگو ۷ شباهت دارد. علاوه بر این، طراحی سپر جلو و مه شکن‌ها هم تغییر کرده است.  

پروفایل جانبی تیگو ۵x جدید نسبت به قبل تغییری نداشته و همچنان ریل‌های روی سقف کرومی به همراه‌ تریم کرومی در زیر پنجره‌ها و بالای روکش پلاستیکی روی درها از ویژگی‌های قابل‌توجه این قسمت هستند. بااین‌حال، چری رینگ‌های جدیدی را برای این خودرو در نظر گرفته که دورنگ مشکی نقره‌ای بوده و بسته به تیپ خودرو در دو سایز ۱۶ و ۱۷ اینچی ارائه می‌شود. بخش عقبی تیگو ۵x هم هیچ تغییر بزرگی نداشته و تنها تفاوت آن نسبت به قبل، جایگزینی لوگوی چری زیر نوار کرومی مرکزی با نوشتهٔ انگلیسی CHERY در بالای آن است.

در داخل تیگو ۵x مدل ۲۰۲۰ اما حجم تغییرات بسیار بیشتر است به‌گونه‌ای که طراحی داشبورد، کنسول مرکزی و رو دری‌ها به‌طور کامل تغییر کرده است. علاوه بر این، حالا نمایشگر مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی جدیدی بالای داشبورد قرار گرفته و یک نمایشگر ۷ اینچی تمام LCD هم جایگزین صفحه آمپر قبلی شده است. غربیلک فرمان و کنترل‌های سیستم تهویهٔ جدید هم از دیگر تغییرات کابین فیس‌لیفت تیگو ۵x هستند. به‌طورکلی به لطف این تغییرات جامع، کابین این کراس‌اوور ساب‌کامپکت چری بسیار مدرن‌تر و زیباتر از قبل شده است.

در بخش قوای محرکهٔ خودرو اما تغییری صورت نگرفته و تیگو ۵x مدل ۲۰۲۰ همچنان با همان پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی به بازار عرضه می‌شود. این موتور ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۳ نیوتن متر گشتاور دارد که این نیرو توسط گیربکس‌های پنج سرعتهٔ دستی یا CVT انتقال پیدا می‌کند. قیمت چری تیگو ۵x مدل ۲۰۲۰ از ۶۹,۹۰۰ یوآن معادل ۱۰ هزار دلار آغاز شده و نهایتاً به ۷۹,۹۰۰ یوآن معادل ۱۱,۵۰۰ دلار می‌رسد.

 
منبع خبر: