جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

 

راهکارهای کسب اعتبار بیشتر برای برندها در شبکه های اجتماعی

آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده ‎اید که به دست آوردن اعتبار در شبکه‎ های اجتماعی به چه عواملی بستگی دارد ؟ ممکن است تصور کنید که نمایش مواردی نظیر مجوز های فعالیت در این رابطه کافی خواهد بود. این امر در حالی است که با این اقدام شما حتی نصف مسیر را هم طی نکرده‎ اید. درواقع شما باید اقدامات به مراتب بیشتری را انجام دهید  

در این رابطه 9 مورد از ساده ‎ترین اقدامات را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

1-تشکر کنید

راهکار کسب اعتبار برند شبکه اجتماعی

شاید به نظر عجیب و حتی خنده‎ دار برسد، با این حال آمارها حاکی از آن است که این جمله بسیار ساده، دارای تاثیرات معجزه ‎آسایی است . درواقع برندهایی که حتی بهانه ‎هایی برای تشکر از مخاطبین خود، ایجاد می‎ کنند به خوبی در قلب جامعه هدف خود نفوذ کرده و وجهه ‎ای بسیار خوب را به دست می‎ آورند.

2-اتوماتیک کردن کارها را فراموش کنید

اگرچه در بسیاری از زمینه ‎ها، سپردن اقدامات به تکنولوژی یک تصمیم حرفه‎ ای محسوب می شود، با این حال در زمینه ارتباط با مخاطب، لازم است تا به صورت کامل این مسئله را فراموش کنید. درواقع مخاطب تمایل دارد تا با فردی واقعی و نه یک پیام از پیش تعیین‎ شده، مواجه شود. این نکته را نیز فراموش نکنید که شبکه‎ های اجتماعی، مهم‎ ترین بستر حال حاضر جهت بازاریابی محسوب می ‎شود. به همین خاطر اگر به آن توجه کافی را نداشته باشید، بهتر است که ابدا اقدامی را انجام ندهید. درواقع فعالیت نکردن، به مراتب بهتر از اقداماتی بسیار ضعیف خواهد بود.

3-صرفا تجاری نباشید

آیا فعالیت ‎های شما در صفحه ‎ای که ایجاد کرده ‎اید، تنها به اقدامات تجاری مربوط می ‎شود؟ برای مثال تنها تصاویر محصولات را قرار داده و توضیحات آن را ارائه می ‎دهید. بدون شک این امر باعث خواهد شد تا مخاطب دلیل کافی برای دنبال کردن شما نداشته باشد. همچنین تجربه اولیه مناسبی نیز شکل نخواهد گرفت. در این رابطه توصیه می ‎شود که برای افزایش تعامل خود، موارد شخصی‎ تر نظیر داستان ایجاد برند، اتفاقات روزانه، گفت و گو با مخاطبان و ایجاد چالش ‎های مختلف را مدنظر قرار دهید. این موارد کمک خواهد کرد تا تعامل به بهترین شکل ایجاد شود.

4-آمارها را کنار بگذارید

اشتباه بزرگ بسیاری از افراد این است که خود را درگیر اعداد کرده و این امر باعث می‎ شود تا روش ‎هایی را انتخاب کنند، که ابدا نتیجه ‎ای را به همراه ندارد. درواقع شما نمی ‎توانید برای رشد، زمان مشخصی را تعیین کنید. به همین خاطر در این رابطه حتی مقایسه کردن نیز کاملا اشتباه خواهد بود. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که همواره با استفاده از نظرسنجی، عقیده مخاطب را بیابید. درواقع این امر مهم ‎ترین اقدام برای پیشرفت محسوب می ‎شود. همچنین اقدام شما این تصور را در مخاطب ایجاد خواهد کرد که نظر آنها برای شما بسیار مهم است. تحت این شرایط اعتبار شما نزد مخاطبین، افزایش پیدا خواهد کرد. در نهایت فراموش نکنید که شما باید همواره بازنگری داشته باشید تا نسبت به درست بودن همه چیز، اطمینان حاصل نمایید. در غیر این صورت ممکن است مشکلات هرچند کوچکی باقی بماند و پس از مدتی به یک بحران جدی تبدیل شود.

5-با افراد مختلف همکاری داشته باشید

یکی از راهکارهای بسیار جالب در زمینه کسب اعتبار بیشتر، همکاری با افراد مختلف است. در این رابطه اینفلوئنسرها، یک انتخاب کاملا هوشمندانه خواهد بود، با این حال به صورت کلی افراد و برندهایی که دارای اعتبار هستند، گزینه‎ های کاملا مناسبی خواهند بود. در این رابطه بهتر است که به ارتباط افراد با حوزه کاری خود نیز توجه داشته باشید. برای مثال اگر در زمینه پوشاک فعالیت دارید، بدون شک استفاده از یک چهره شناخته ‎شده در این عرصه، تاثیر بالاتری را به همراه خواهد داشت. برای همکاری نیز شما با تنوع اقدامات بالایی مواجه بوده و می‎توانید مواردی نظیر مصاحبه را مورد توجه قرار دهید.

6-مخاطبان فعال خود را مورد توجه قرار دهید

این امر طبیعی است که همه دنبال ‎کنندگان شما، پیگیر اقدامات نباشند. برای مثال ممکن است از 1000 نفری که تا به امروز شما را دنبال کرده ‎اند، تنها 300 نفر شما را لایک کرده، استوری‎ ها را تماشا می‎ کنند و تعامل لازم را دارند. تحت این شرایط اقدامی که شما باید انجام دهید این است که آنها را مورد توجه جدی خود قرار داده و تمرکز اصلی خود را بر روی آنها قرار دهید. درواقع تصمیمات شما باید با توجه به نظرات این افراد باشد. در نهایت اگر برای آنها برنامه ‎ریزی خاصی را نداشته باشید، پس از مدتی اشتیاق آنها کمرنگ خواهد شد. درواقع برنامه داشتن برای مخاطب، خود از مصادیق معتبر ماندن در ذهن مخاطب محسوب می ‎شود.

7-صداقت و دلسوزی را مورد استفاده قرار دهید

برای کسب اعتبار، توجه به خواست مخاطب بسیار مهم خواهد بود. در این رابطه بدون شک رفتار توأم با صداقت و دلسوزی ، از جمله این موارد محسوب می ‎شود. به همین خاطر لازم است تا در معرفی محصول، کاملا صادقانه رفتار کرده و معایب آن را نیز معرفی نمایید. برای مثال اگر محصول شما در شرایطی خاص عملکرد لازم را ندارد، صراحتا آن را اعلام کنید. همچنین شما باید دلسوز مخاطبان خود باشید. درواقع در ارائه توضیحات، منفعت آنها را به سود خود ترجیح دهید. این امر اگرچه در ظاهر ضررهایی را به همراه دارد، با این حال این امر کاملا موقتی بوده و پس از مدتی بالاترین سطح نتایج را به دست خواهید آورد.

8-به اشتباهات خود اعتراف نمایید

نکته ‎ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که صرفا ایجاد اعتبار مدنظر نبوده و شما باید از آن محافظت نمایید. درواقع به هر میزان که به دست آوردن این دستاورد سخت است، از دست دادن آن کاملا ساده است. یکی از اقداماتی که باعث خواهد شد تا اعتبار شما کاملا نابود شود، عدم اعتراف به اشتباهات است. این نکته را همواره به خاطر داشته باشید که هیچ برندی در تاریخ وجود نداشته است که اشتباهاتی را نداشته باشد. حتی در عصر حاضر نیز بهترین برندها، هر ساله اشتباهاتی را مرتکب می‎ شوند، با این حال اگر شما به آن اعتراف نکنید؛ بدون شک جایگاه سابق خود را نزد مخاطب از دست خواهید داد. در این رابطه تنها اعتراف کافی نبوده و شما باید تلاش کنید تا تمامی اقدامات لازم برای جبران را به عمل آورید. به صورت کلی، اعتراف به اشتباه از مصادیق اخلاق ‎گرایی و حرفه ‎ای‎ گری محسوب می ‎شود.

9-خودتان باشید

همه ما با این جمله مواجه شده‎ ایم که ارزش یک کپی حتی با بالاترین سیستم‎ های چاپی، هیچ ‎گاه به حتی یک سوم قیمت اصل آن نخواهد رسید. این قانون در همه چیز صادق بوده و کپی ‎برداری از اقدامات سایرین تنها باعث خواهد شد تا جذابیت لازم را از دست بدهید. درواقع یک برند تقلیدگرا، عملا هیچ مزیت رقابتی نخواهد داشت. تحت این شرایط دلیلی وجود ندارد که افراد اقدام به دنبال کردن شما نمایند. به همین خاطر تفاوت را ابدا چیز بدی تصور نکرده و تلاش کنید تا خود واقعی ‎تان را به نمایش درآورید که برگرفته از فرهنگ کاری و ویژگی‎ های خاص شما به عنوان مدیر شرکت است.

منبع خبر: