شنبه, 1 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

جیلی چین به کمک ولوو به دنبال تبدیل شدن به غول خودروی جهانی است

خودروساز چینی، جیلی، در نظر دارد با استفاده از پلت‌فرم‌های توسعه یافته با خودروسازی ولوو مدل‌های جدیدی تحت برند پروتون مالزی تولید کند که مالکیت بخشی از آن را به عهده دارد.  

 خودروساز چینی، جیلی، در نظر دارد با استفاده از پلت‌فرم‌های توسعه یافته با خودروسازی ولوو مدل‌های جدیدی تحت برند پروتون مالزی تولید کند که مالکیت بخشی از آن را به عهده دارد. این استراتژی نشان می‌دهد این شرکت در نظر دارد هرچه زودتر به اولین غول جهانی خودروسازی چین تبدیل شود.

جیلی 10 سال پیش خودروسازی ولوو سوئد را به ازای 1.8 میلیارد دلار خرید. این معامله موجی از شوک را در بازار تجارت جهانی خودرو به وجود آورد و اعتبار بین‌المللی جیلی را بالا برد.

مقامات و مهندسان ارشد جیلی به رویترز گفتند که پروژه پروتون که به آن معماری مدولار کامپکت (سی‌ام‌ای) می‌گویند به آنها اجازه می‌دهد انواع گوناگونی از خودروهای کامپکت را با طراحی مکانیکی مشابهی سریع‌تر و ارزان‌تر از قبل، توسعه داده، طراحی کرده و بسازند.

جیلی در حال حاضر بیش از 2 میلیون خودرو در سال از طریق همه برندهای خود به فروش می‌رساند که از لحاظ تعداد خودرو فاصله آن را با 10 برند برتر جهان بسیار کم کرده است.

لی لی، معاون مؤسسه تحقیقاتی جیلی اتومبیل می‌گوید: پلت‌فرم سی‌ام‌ای به جیلی و ولوو اجازه می‌دهد تا خودروها را سریع‌تر و ارزان‌تر طراحی کنند و پایه و اساسی فنی برای سهم بالاتری در بازار به وجود می‌آورد.

منبع خبر: