شنبه, 1 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

معرفی فیس‌لیفت ام‌وی‌ام X22 با ظاهری برگرفته از هیوندای کُنا!

کراس‌اوور کوچک چری تیگو ۳x که در کشورمان با نام ام‌وی‌ام X22 عرضه می‌شود، در نمایشگاه پکن ۲۰۱۶ رونمایی شد و در همان سال در بازار چین و کشورهای دیگری مثل برزیل و شیلی عرضه شد. حال سازندۀ چینی نسخۀ فیس‌لیفت شدۀ این ماشین را با نام تیگو ۳x پلاس معرفی کرده است.  

هرچند این یک فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای محسوب می‌شود اما چری قصد دارد تیگو ۳x پلاس را به‌عنوان نسخه‌ای جدید در کنار مدل قبلی عرضه کند. این یعنی نسخۀ قبلی تیگو ۳x هم همچنان در کنار این مدل جدید تولید خواهد شد.

عمدۀ تغییرات ظاهری تیگو ۳x پلاس در قسمت جلو و دماغۀ آن انجام گرفته و حالا شاهد طرحی هستیم که با جلوپنجرۀ بزرگ‌تر و چراغ‌های دوقسمتی، بلافاصله هیوندای کُنا را به یاد می‌آورد. البته طراحان چری با استفاده از جلوپنجرۀ خاص این شرکت که پیش‌ازاین مشابه آن‌را در کراس‌اوورهای بزرگ‌تر تیگو ۷ و تیگو ۵x دیده بودیم، سعی داشته‌اند از میزان شباهت با کراس‌اوور هیوندای بکاهند ولی بااین‌حال نمی‌توان کتمان کرد که تیگو ۳x پلاس شباهت قابل‌توجهی به کُنا دارد. تغییرات عقب این کراس‌اوور چینی اما بسیار کمتر بوده و صرفاً در طرح جدید بخش پایینی سپر و مشکی‌رنگ شدن زه میانی درب صندوق خلاصه می‌شود.

در داخل تیگو ۳x پلاس نیز تغییرات نسبتاً قابل‌توجهی صورت گرفته که ازجملۀ مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به غربیلک فرمان جدید D شکل، تریم باکیفیت‌تر، دریچه‌های تهویۀ جدید و طراحی جدید داشبورد اشاره کرد. علاوه بر این، نمایشگر هشت اینچی قبلی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی حالا با یک نمونۀ جدید نُه اینچی جایگزین شده است. ESP ساخت بوش، ترمز پارک الکتریکی و دستیار پارک هم ازجملۀ تجهیزات استاندارد این کراس‌اوور چینی هستند.

در بخش قوای محرکۀ تیگو ۳x اما هیچ تغییری صورت نگرفته و نسخۀ جدید آن همچنان با همان یک پیشرانۀ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر ارائه خواهد شد که ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۳ نیوتن متر گشتاور دارد. البته در تیگو ۳x پلاس یک گیربکس CVT جدید جایگزین نمونۀ چهار سرعتۀ اتوماتیک قبلی شده است. به گفتۀ چری، تولید این ماشین هم‌اکنون آغاز شده و از سه‌ماهۀ پایانی سال جاری در بازار چین عرضه خواهد شد. به گفتۀ رسانه‌های محلی، قیمت تیگو ۳x پلاس افزایش زیادی نسبت به نسخۀ قبلی که قیمت آن از ۴۹,۹۰۰ یوآن معادل ۷۲۰۰ دلار آغاز می‌شود نخواهد داشت.

 

منبع خبر: