چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

پیش‌نمایشی از نسل آیندهٔ هیوندای توسان با رندرهای نزدیک به واقعیت

از زمانی که کراس‌اوور کامپکت توسان در سال ۲۰۰۴ برای اولین بار به بازار آمد تاکنون، همواره برای هیوندای خودروی بسیار موفقی بوده و طی ۱۶ سال گذشته با محبوب‌ترین کراس‌اوورهای این سگمنت رقابت کرده است. تا پیش از پایان سال جاری اما باید منتظر معرفی نسل جدید توسان باشیم که طبق گزارش‌ها طراحی ظاهری آن تحت تأثیر کانسپت Vision T خواهد بود. به گفتهٔ هیوندای، این کانسپت آوانگاردترین، اسپرت‌ترین، تازه‌ترین و آئرودینامیک‌ترین کراس‌اووری است که تاکنون طراحی کرده و این نشانه‌ای از توسان است.  

حال با توجه به تصاویر جاسوسی، وب‌سایت روسی Kolesa اقدام به طراحی رندرهایی از نسل جدید توسان کرده که می‌تواند نزدیک‌ترین تصویر به طراحی واقعی این کراس‌اوور کره‌ای را نشان دهد. با توجه به پروتوتایپ‌هایی که از توسان جدید در حال آزمایش دیده‌ایم، طراحی قسمت جلویی و عناصر مختلف پروفیل جانبی این رندرها تا حد زیادی منطبق بر واقعیت هستند درحالی‌که طراحی عقب خودرو هم باید چیزی شبیه به این رندر باشد. گرافیک داخلی چراغ‌های عقب توسان هنوز یک علامت سؤال است اما به لطف عکاسان جاسوس، قبلاً نوارهای چراغ افقی آن اثبات شده است.

توسان جدید در آمریکای شمالی با یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر در دو نسخهٔ تنفس طبیعی و توربوشارژ عرضه خواهد شد که به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل می‌شود. همچنین احتمال ارائهٔ یک نسخهٔ هیبریدی با پیشرانهٔ ۲ لیتری سوناتا هیبریدی هم وجود دارد. اروپایی‌ها هم باید انتظار ارائهٔ پیشرانه‌های بنزینی ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی و توربوشارژ و همین‌طور ۱.۶ لیتری و ۲ لیتری دیزلی را داشته باشند. هردو نوع انتقال قدرت محرک جلو و چهارچرخ محرک هم برای کراس‌اوور کامپکت جدید هیوندای قابل انتخاب خواهد بود.

 
منبع خبر: