جمعه, 31 فروردین 1403
منو اصلی

 

عرضه نسخه N در هاله ای از ابهام

 

تیزر هیوندای کونا فیس لیفت منتشر شد

اگر بخواهیم در خصوص هیوندا کونا یک جمله بگوییم، باید از این خودروساز کره ای به دلیل جسارتش در طراحی این کراس اوور به سبک کاملا جدید و فضایی تشکر کرد. در واقع هیوندای ریسک زیادی در طراحی کونا کرده که ظاهرا به موفقیت ختم شده است. هیوندای اصلا دوست ندارد که محصولاتی از مد افتاده را عرضه کند، از این رو پیش از تکراری شدن چهره کونا برای مشتری، قصد عرضه یک نسخه به روزرسانی شده از این کراس اوور جذاب را برای مدل 2021 دارد.  

هیوندای در این راستا تیزری از کونا 2021 منتشر کرده تا پیش از رونمایی بتوانیم به برخی از جزییات ظاهری آن پی ببریم.

 

طراحی ظاهری

چراغ های LED خطی و باریک کونا چه در قسمت بالایی و چه در قسمت پایینی استایل خشن تر و مدرن تری به خود گرفته اند. همچنین به نظر می رسد که هیوندای قصد دارد با نصب سپر جدید در جلو، چهره کونا استاندارد را اسپرت تر جلوه دهد. ولی نسخه N لاین کونا به جلوپنجره جدید با مش بندی متفاوت از مدل استاندارد، ورودی های هوای بزرگ تر است که این سه ورودی هوای طراحی بسیار نزدیکی با نمونه های نصب و اجرا شده روی آئودی A1 اسپرت بک دارند.

تیزر هیوندای کونا

البته ما امیدواریم که این ورودی های هوا واقعا جنبه کاربردی داشته باشند و صرفا جهت زیبایی و گول زدن مخاطب طراحی نشده باشند! چراکه امروزه بسیاری از خودروسازان با طراحی ورودی های هوای مصنوعی و حتی خروجی اگزوز مصنوعی صرفا قصد زیباتر نشان دادن خودرو در دید مشتری را دارند؛ این در حالی است که این اقدام بسیار باعث نارضایتی مشتری از طراحی خودرو می شود.

یکی دیگر از تفاوت های ظاهری میان نسخه استاندارد و N لاین هیوندای کونا، محل نصب نشان هیوندای است. در نسخه استاندارد کونا، لوگوی هیوندای در قسمت بالایی پوزه خودرو و درست در میان چراغ ها نصب شده است. اما در نسخه N لاین کونا، لوگوی هیوندای در وسط جلوپنجره نصب می شود. ظاهرا هیوندای قصد ندارد که ورودی های هوای باریک طراحی شده میان جلوپنجره و کاپوت را که در نسخه پیش از فیس لیفت کونا هم وجود داشت، در نسخه استاندارد فیس لیفت این خودرو پیاده کند.

هیوندای در این لحظه جزییات بیشتری از طراحی کونا فیس را اعلام نکرده، ولی یقینا طی هفته های پیش رو و تا زمان رونمایی، اطلاعات بیشتری از این کراس اوور جذاب منتشر می شود. ولی در این لحظه ظاهرا هیچ خبری از عرضه نسخه N برای کونا نبوده و هیوندای صرفا قصد تولید مدل ضعیف تر N لاین را دارد.

تیزر هیوندای کونا 2

مشخصات فنی

اگر زمانی هیوندای قصد توسعه نسخه N را برای کونا داشته باشد، انتظار داریم که یک پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر توربو شارژ با 275 اسب بخار قدرت برای این خودرو نصب شود که نیروی تولیدی آن توسط یک گیربکس هشت سرعته دو کلاچه اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود. اما نسخه ضعیف تر N لاین که تیزر آن هم در این پست قرار داده شده به احتمال زیاد به یک پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با 201 اسب بخار قدرت مجهز شده است. لازم به ذکر است که همین پیشرانه مدتی پیش روی النترا N لاین نیز نصب شده بود.

 

منبع خبر: