جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

 

هیوندای و کیا به دنبال تولید شاسی بلندهای فریم نردبانی

هیوندای اذعان کرد به تولید یک شاسی‌بلند فریم نردبانی که می‌تواند رقیب خودروهایی همچون شورولت تاهو و فورد اکسپدیشن باشد فکر می‌کند.  

هیوندای و کیا شاسی بلندهای بزرگی به نام‌های پالیسید و تلوراید را تولید می‌کنند اما این خودروها از ساختار یونی بادی استفاده کرده و در بحث آفرود به پای شاسی بلندهای فریم نردبانی مشهور بازار از جمله تویوتا لندکروزر نمی‌رسند.

مدیر تولید جهانی هیوندای در خلال مصاحبه با Car Sales اظهار داشته تولید چنین خودرویی می‌تواند برای هیوندای توجیه‌پذیر باشد.

لورنز گلب گفته است:

چیزی را نمی‌توان استثنا کرد. در این کلاس پویایی خاصی وجود دارد که ما از آن کاملاً آگاهیم. ما به دقت این کلاس را زیر نظر داریم و معتقدیم فرصتی برای ما وجود داشته و بسیار سریع می‌توانیم حرکت کنیم.

هیچ‌یک از این دو خودروساز در حال حاضر شاسی مناسبی برای استفاده در یک شاسی‌بلند فریم نردبانی ندارند اما گفته شده هیوندای و کیا می‌توانند با همکاری یکدیگر فریم ماژولاری را توسعه دهند. کیا هم قبلاً علاقه خود به شاسی بلندهای بدنه روی فریم را ابراز کرده است.

وقتی از مدیر هیوندای درباره تولید یک شاسی‌بلند آفرود جدید سؤال شده او گفته است:

بله منظور من از جنبه برند به وضوح این است که می‌توان به این قضیه فکر کرد. ولی فعلاً مشخص نیست که عرضه این خودرو در چه بازاری منطقی است.

هیوندای و کیا تنها به تولید شاسی بلندهای آفرود فکر نمی‌کنند. هیوندای در حال آماده‌سازی پیکاپ سانتاکروز بوده و کیا نیز رقیبی را برای تویوتا هایلوکس و فورد رنجر تولید خواهد کرد. همچنین هیوندای اعلام کرده در حال توسعه یک پیکاپ فول سایز برای رقابت با خودروهایی همچون فورد F-150، شورولت سیلورادو و رم ۱۵۰۰ است. این خودرو از شاسی فریم نردبانی استفاده خواهد کرد.

 

منبع خبر: