جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

اخبار گوناگون

 

کمپانی «گریت وال» در نمایشگاه پکن از جدیدترین کراس اوور خود پرده برداشته که به نظر می رسد جانشین نسل قبلی «هاوال H2» باشد.

نشان «هاوال» از نشان های مهم و موفق چینی در دنیاست. محصولات این نشان علاوه بر چین در سرتاسر دنیا فروش موفقی دارند و گریت وال با معرفی محصولات جدید قصد دارد به این موفقیت ادامه دهد.  

محصول جدید گریت وال که در نمایشگاه پکن رونمایی شده «فِرست لاو» (First Love) نام دارد و با پلتفرم جدید، جانشین نسل کنونی هاوال H2 در سبد محصولات این کمپانی می شود. نام گذاری این خودرو در ادامه نام گذاری های عجیب گریت وال برای محصولات جدیدش انجام شده و کم کم باید به این نوع نام ها از سوی این کمپانی عادت کنیم.

نسل جدید هاوال H2 در نمایشگاه پکن رونمایی شد

پیش تر در خبرها تصاویر جاسوسی مربوط به کراس اوور جدید گریت وال که براساس کانسپت H این کمپانی ساخته شده است را بررسی کردیم و به نظر می رسد که تصاویر مربوط به همین کراس اوور است که در نمایشگاه پکن رونمایی شده است. سبک طراحی این خودرو جدیدترین سبک کمپانی را دنبال می کند و طراحی حتا از آن چه در هاوال H6 دیده می شد مدرن تر به نظر می رسد. جلوپنجره در این خودرو نسبت به نسل پیشین H2 بزرگ تر طراحی شده و چراغ های جلو باریک و کشیده طراحی شده اند. طرح کلی چراغ جلو با چراغ های روز طرحی شبیه به L برعکس را به وجود آورده است و ورودی هوا در قسمت زیرین سپر شکل ذوزنقه دارد. در مجموع، طراحی نسل جدید H2 را می توان مدرن تر و البته اسپرت تر از نسل قبل دانست.

 ویدیوی تست و بررسی هاوال H2 تولید داخل

طراحی عقب خودرو شباهت بسیاری به نسل جدید H6 دارد و همان زبان طراحی را دارد و حتا شکل کلی طراحی چراغ بسیار شبیه به H6 است. اما چراغ های عقب همانند چراغ های جلو طرح L برعکس را دارد و به صورت جدا طراحی شده اند که این مورد در H6 دیده نمی شد و تازگی دارد.

نسل جدید هاوال H2 در نمایشگاه پکن رونمایی شد

در مورد طراحی داخلی و امکانات این خودرو هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست، اما بر مبنای محصولات جدید گریت وال احتمالاً این خودرو در نسخه کامل به امکاناتی مثل ۶ کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، ترمز  ABS-EBD-BA، فرمان کمکی برقی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کنترل شروع حرکت در سربالایی، کنترل سرعت در سراشیبی، صندلی برقی راننده با تنظیم گودی کمر، آینه های کناری برقی، رینگ آلومینیومی، تریم داخلی چرم، گرم کن صندلی های جلو، استارت دکمه ای، کروزکنترل، نمایشگر لمسی، دوربین عقب و دوربین زیر آینه شاگرد، چراغ روز، سنسور نور، کامپیوتر سفر، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه و سانروف مجهز باشد.

 شتاب هاوال  H2

در مورد مشخصات فنی و پیشرانه این خودرو هم هنوز اطلاعات رسمی منتشر نشده است، اما احتمال می رود پیشرانه مورد استفاده در نسل کنونی H2 در این خودرو استفاده شود. پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو با کد GW4G15F که توان تولید حداکثر ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. انتقال قدرت از این پیشرانه به وسیله جعبه دنده ۶ سرعته دستی و یا ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود.

گریت وال در تولیدات خود سری های مختلف پیکاپ، شاسی بلندهای هاوال و برند لوکس “WEY” را دارد. همچنین مدل های الکتریکی “ORA” زیرمجموعه گریت وال هستند. مهم ترین نشان تولیدی گریت وال، هاوال است که با سری های F،M  و H در بازار عرضه می شود. مدل های سری H هاوال پا به بازار ایران هم گذاشتند؛ «گروه بهمن» هاوال H2 را به صورت محدود مونتاژ کرد و هاوال H9 هم به صورت وارداتی و در تعداد بسیار اندک به ایران آمد، اما به دلیل تحریم ها شرایط برای ادامه حضور این برند در ایران تغییر کرد و هاوال از ایران رفت.

منبع خبر: