جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

اخبار گوناگون

 

هیوندای الانترا N TCR، خودروی مسابقه‌ای خاصِ کره‌ای‌ها!

هیوندای موتور اسپورت از جدیدترین عضو خانواده خودروهای مسابقه‌ای خود یعنی الانترا N TCR رونمایی کرد.  

این خودرو به در عضو دیگر خانواده یعنی i30 N TCR و ولوستر N TCR پیوسته و در دسترس تیم‌های سراسر دنیا قرار خواهد گرفت؛ اما شاید بپرسید دلیل تولید سه خودروی مسابقه‌ای متفاوت توسط هیوندای چیست. خب باید گفت این موضوع به تنوع خودروهای مسابقه‌ای و نمایش سبد محصولات متنوع یک برند در سراسر دنیا مربوط می‌شود.

خود هیوندای دراین‌باره می‌گوید:

اضافه شدن این خودرو باعث می‌شود مشتریان جهانی حداکثر انتخاب را داشته باشند. این محصول جدید مناسب تیم‌هایی است که الانترای استاندارد نیز در کشورشان عرضه می‌شود.

الانترا N TCR توسط بخش مسابقات هیوندای طراحی و توسعه یافته و برای اولین بار در نمایشگاه پکن ۲۰۲۰ رونمایی شده است. این خودرو پیش از این ۵ هزار کیلومتر را در پیست‌های مسابقه اروپا گذرانده است.

طراحان و مهندسان هیوندای حداکثر استفاده را از شاسی اسپورت و بدنه سدان الانترای استاندارد کرده‌اند تا طراحی بهینه‌ای ایجاد شود. همچنین در توسعه این خودرو از دانش به دست آمده در زمینه تولید دو مدل دیگر خانواده TCR استفاده شده است.

از نظر طراحی این خودرو دارای کیت بدنه آئرودینامیکی است که از اسپلیتر جلوی بزرگ و بال عقب ثابت و همچنین گلگیرهای پهن تشکیل یافته است. اگرچه هیوندای اشاره‌ای به جزئیات نداشته اما شاید این کیت بدنه پیش‌نمایشی از مدل جدید الانترا N جاده‌ای باشد.

در بحث هماهنگی با قوانین، الانترا N TCR خودرویی دیفرانسیل جلو بوده و از پیشرانه ۲ لیتری توربو استفاده می‌کند. این پیشرانه از مدل‌های استاندارد مشتق شده است. خودروی موردبحث از همان گیربکس ۶ سرعته پدال شیفتردار بکار رفته در i30 N TCR و ولوستر N TCR استفاده می‌کند.

هیوندای در ماه‌های آینده تست این خودرو را ادامه خواهد داد و قرار است اولین نمونه‌ها نیز تا پیش از پایان سال جاری میلادی به دست تیم‌های متقاضی برسند.

 
منبع خبر: