جمعه, 31 فروردین 1403
منو اصلی

 

 

مردم ایران لایق ‌خودروی خوب و با‌کیفیت ‌هستند

وزیر صنعت، معدن و تجارت با انتقاد از انحصارطلبی در صنعت خودروسازی کشور‌ گفت: انحصار در تولید خودرو مصیبت است ولی وزارت صمت به دنبال شکست انحصار خودرو است.  

علیرضا رزم حسینی ظهر امروز در جلسه مجمع نمایندگان استان فارس با بیان اینکه وزارت صمت دو برنامه اولویت‌دار را برنامه‌ریزی کرده است، اظهار داشت: تامین کالای اساسی در شرایط کنونی اقتصادی و مدیریت بازار مهمترین آن‌ها است.

وزیر صمت با بیان اینکه اگرچه تحریم فشار زیادی بر کشور وارد کرده، اما این دلیل بر بی‌نظارتی‌ها در بازار نیست، افزود: به همین منظور نظارت‌ها را در بازار تشدید می‌کنیم تا هم قیمت‌ها متعادل شود و هم کمبودی احساس نشود.

وی با بیان اینکه بانک‌هایی که واحد‌های صنعتی را تملک کرده‌اند از اداره آن عاجز مانده‌اند، گفت: اختیاراتی به وزارت صمت داده شده تا بانک‌ها را وادار به برگرداندن واحد‌های صنعتی تملک شده کند.

رزم حسینی با انتقاد از انحصارطلبی در صنعت خودروسازی کشور، گفت: انحصار در تولید خودرو مصیبت است ولی وزارت صمت به دنبال شکست انحصار خودرو است زیرا مردم لایق استفاده از خودرو خوب، با کیفیت و با مصرف سوخت پایین هستند.

وزیر صمت با اشاره به مشکلات اساسی در نظام اداری کشور افزود: مسئله اقتصاد چالش جدی نظام و انقلاب است که همه بازیگران در حوزه اقتصاد باید در این موضوع متمرکز شوند تا مردمی از آن بهره‌مند شوند.

وی موانع توسعه و پیشرفت کشور را تمرکزگرایی، بروکراسی اداری، اختلافات سیاسی، نگاه منفی به سرمایه‌گذاران، قوانین و مقررات مزاحم و عدم اختیارات به وزارت و مسئولیت‌ها مطرح کرد و گفت: حل مشکلات زمانبر است ولی زمانی نمانده و باید در یک مدل نرم‌افزار مدیریتی همه ارکان مدیریتی استان جمع شوند و در یک مدل جمع شوند و زمینه ایجاد شغل را فراهم کنند و مهمتر از آن بخش خصوصی را فعال کنند.

وی ادامه داد: در این مدل استان فارس باید از نظر حوزه انتخاباتی به ۱۵ حوزه اقتصادی تقسیم‌بندی شود و با اولویت روستا‌ها محور پیرامونی خود را تقویت کنند.

منبع خبر: