شنبه, 1 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

اطلاعات جدیدی از کراس اوور گروه بهمن منتشر شد

به تازگی تصویری از کابین «دیگنیتی» گروه بهمن و یا همان «دانگ فنگ ix5» در اختیار رسانه «اسب بخار» قرار گرفته که نشان می دهد، این کراس اوور کوپه با سطح امکانات میانی پا به بازار ایران گذاشته است. قبلا هم در این رسانه اعلام شده بود که ix5 در فول ترین نسخه به خط تولید گروه بهمن نمی آید و برخی امکانات نیز در آن دیده خواهد شد.  

آن طور که گفته می شود، دانگ فنگ ix5 با کمی تغییرات و با نام دیگنیتی به بازار ایران می آید. پیش از این هم برخی دیگر از محصولات دانگ فنگ با نشان تجاری «خودروسازی فردا» به بازار معرفی شدند و در حال حاضر در کارخانه این شرکت خصوصی مونتاژ می شوند.

حال با توجه به تصویر منتشر شده از کابین دیگنیتی گروه بهمن، می توان متوجه شد که خبری از نشان تجاری دانگ فنگ بر روی فرمان نیست و به احتمال زیاد، لوگوی نصب شده بر روی فرمان، همان نشان تجاری جدید گروه بهمن برای دیگنیتی است. همچنین جلو آمپر خودرو نشان می دهد که از نوع آنالوگ است و این خودروساز بخش خصوصی، نمونه تمام دیجیتال را به کمپانی DFL و گروه DFM سفارش نداده است. با وجود بی کیفیت بودن این عکس، مشخص است که امکاناتی نظیر کروز کنترل، استارت دکمه ای، تهویه اتوماتیک، نمایشگر لمسی و… در خودرو دیده می شود. قبلا هم تصویر دیگری از کابین دانگ فنگ ix5 گذر موقت منتشر شده بود که معلوم بود، این خودرو در بالاترین سطح امکانات رفاهی و ایمنی قرار ندارد. اما با این وجود امکاناتی نظیر سقف پانارومیک، تریم داخلی چرم، ترمز پارک برقی، اتوهلد و… بر روی دیگنیتی نصب خواهد شد. از سویی گویا قرار است تا دانگ فنگ ix5 بازار ایران با ۴ کیسه هوا وارد خط تولید گروه بهمن شود.

آن طور که منابع خبری به خبرنگار رسانه اسب بخار اطلاع داده اند، ix5 با پیشرانه SFG15T در خط تولید بهمن موتور مونتاژ خواهد شد. این پیشرانه از نوع ۱٫۵ لیتری توربو است و ۱۴۷ تا ۱۵۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۲۰ نیوتن متر تولید می کند. حداکثر گشتاور این پیشرانه در ۱۸۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه قابل بهره برداری است و این توان به وسیله جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ های جلو منتقل می شود. این پیشرانه دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ است و مصرف سوخت بهینه و ترکیبی آن به ترتیب ۵٫۴ و ۷٫۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام می شود. با توجه به انتخاب این پیشرانه برای ix5 گروه بهمن، مشخص است که سیاست DFM و DFL، مشابه سازی فنی میان محصولات مونتاژ بازار ایران است. زیرا در سایر قراردادها و فرایند مذاکره میان خودروسازان ایرانی و دانگ فنگ لیوژو، طرف چینی محصولاتش را با دو پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو (۴A91T و SFG15T) و ۱٫۶ لیتری تنفس طبیعی ۴A92 معرفی می کند.

منبع خبر: