پنجشنبه, 30 فروردین 1403
منو اصلی

 

اخبار گوناگون

 

انتشار تصاویری از نسل جدید سدان هیوندای میسترا برای بازار چین

شاید باور نکنید اما جوینت ونچر هیوندای-پکن ۱۰ سدان مختلف را در بازار چین عرضه می‌کند که از لحاظ اندازه و قیمت همپوشانی زیادی باهم دارند و برخی از آن‌ها بسیار هم شبیه به یکدیگر هستند. یکی از این سدان‌ها میسترا (Mistra) نام دارد که صرفاً برای بازار چین طراحی شده است. این سدان کره‌ای-چینی که بین مدل‌های الانترا و سوناتا قرار می‌گیرد، برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ به بازار آمد و حالا هیوندای مشغول توسعهٔ نسل جدید آن است.  

نسل قبلی میسترا در ظاهر مثل دیگر سدان‌های معمول هیوندای به نظر می‌رسید اما نسل جدید که به‌تازگی تصاویری از آن منتشر شده، هرگز این‌طور نیست زیرا هیوندای طراحی کاملاً منحصربه‌فرد و متفاوتی را برای آن در نظر گرفته تا از دیگر سدان‌هایش متمایز شود. نسل جدید میسترا که استایل اسپرتی دارد، در قسمت جلو با چراغ‌های دوقسمتی و جلوپنجرهٔ آبشاری، به کراس‌اوورهای هیوندای مثل سانتافه و ونی شباهت دارد. فرم چراغ‌های عقب خودرو که از بالا با نواری LED به هم متصل شده‌اند نیز نسل جدید سوناتا را به یاد می‌آورد.

نسل جدید میسترا ۴,۷۸۰ میلی‌متر طول، ۱,۸۱۵ میلی‌متر عرض و ۱,۴۶۰ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۷۷۰ میلی‌متر است. این یعنی میسترا ۱۲۰ میلی‌متر کوتاه‌تر از سوناتا و ۱۳۰ میلی‌متر کشیده‌تر از الانترا است. هیوندای برای این سدان جدید یک پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی با ۱۴۳ اسب بخار قدرت و یک نمونهٔ ۱.۵ لیتری توربو با ۱۸۳ اسب بخار قدرت را در نظر گرفته است.

علاوه بر این، نسخه‌ای تمام الکتریکی هم برای نسل جدید میسترا تدارک دیده شده که ۱۸۳ اسب بخار قدرت دارد. این نسخه در ظاهر با جلوپنجرهٔ مسدود و طراحی متفاوت سپرها، از نسخه‌های بنزینی متمایز شده است. هرچند نمایشگاه پکن نمایشگاه خانگی جوینت ونچر هیوندای-پکن محسوب می‌شود اما نسل جدید میسترا در این نمایشگاه رونمایی شد؛ بنابراین احتمالاً این ماشین در پایان سال جاری رسماً معرفی می‌شود.

 
منبع خبر: