پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

اخبار گوناگون

 

معرفی هیوندای سانتافه ۲۰۲۱ بازار آمریکا

هیوندای سانتافه فیس لیفت در تابستان سال جاری میلادی معرفی شد و حالا نسخه مخصوص بازار آمریکای کراس اوور محبوب کره‌ای‌ها نیز پدیدار شده است.  

سانتافه ۲۰۲۱ بازار آمریکا تقریباً مشابه نسخه اروپایی آن بوده و بنابراین از طراحی برجسته با جلوپنجره پهن‌تر و چراغ‌های جدید سود می‌برد. این کراس اوور همچنین به فلاپ های اسپورت تر، سپر اصلاح شده و دیلایت های LED با ظاهری جدید مجهز شده است.

در طرفین خودرو تغییرات زیادی رخ نداده اما می‌توان به رینگ‌های جدید و آینه‌های برقی به همراه لامپ‌های روشنایی اشاره کرد. به‌روزرسانی‌های سانتافه ۲۰۲۱ در بخش عقب نیز ادامه داشته و طراحان هیوندای یک سپر جدید، چراغ‌های به‌روز و اگزوز پنهان را برای آن تدارک دیده‌اند.

اما تغییرات بزرگ‌تر در داخل کابین رخ داده‌اند جایی که سانتافه ۲۰۲۱ از کنسول مرکزی جدید، شیفتر دنده دکمه‌ای و پشت آمپرهای ۱۲.۳ اینچی دیجیتالی سود برده است.

دیگر موارد برجسته این خودرو عبارت‌اند از دکمه‌های جدید، صفحه‌نمایش ۸ اینچی، سیستم اطلاعات سرگرمی ۱۰.۲۵ اینچی سفارشی و ناوبری جی‌پی‌اس.

تکمیل کننده تغییرات و ویژگی‌های برجسته سانتافه ۲۰۲۱ تکنولوژی کلید دیجیتال، سیستم صوتی جدید هارمن کاردون و محفظه بار ارتقا یافته و ۱۴ لیتر فضای بیشتر است.

برای رانندگانی که خواهان حد نهایی اشرافیت در سانتافه هستند تریم جدید کالی گرافی معرفی شده که از صندلی‌های چرم ناپا، پوشش سقف جیر، نورپردازی داخلی، هدآپ دیسپلی رنگی، جلوپنجره خاص و رینگ‌های ۲۰ اینچی سود می‌برد.

زیر کاپوت سانتافه ۲۰۲۱ به‌صورت استاندارد پیشرانه جدید ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری اسمارت استریم قرار می‌گیرد که جایگزین نمونه ۲.۴ لیتری قبلی شده است. این پیشرانه قدرت تخمینی ۱۹۱ اسبی و گشتاور ۲۴۷ نیوتون متری داشته و با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همکاری می‌کند. پیشرانه یاد شده به‌صورت استاندارد با سیستم استارت/استاپ عرضه شده و حدود ۸ درصد کم‌مصرف‌تر از پیشرانه قبلی است.

مشتریانی که به دنبال نمونه قوی‌تر هستند می‌توانند نیروگاه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری توربوی جدیدی را انتخاب کنند که قدرت و گشتاور آن به ترتیب ۲۷۷ اسب بخار و ۴۲۲ نیوتون متر است. این پیشرانه با گیربکس دوکلاچه هیوندای همکاری دارد گیربکسی که پاسخ‌های بهتر و تعویض‌های سریع‌تری را ارائه می‌کند.

اما سانتافه ۲۰۲۱ با نسخه هیبریدی جدیدی نیز در دسترس است که این مجموعه شامل پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو، گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک و باتری لیتیوم-یون ۱.۵ کیلووات ساعتی می‌باشد. مدل یاد شده به‌صورت استاندارد با سیستم چهار چرخ محرک عرضه شده و قدرت ترکیبی ۲۲۵ اسبی و گشتاور ۲۶۴ نیوتون متری دارد.

سانتافه فیس لیفت از ساختار ارتقا یافته‌ای برخوردار شده که برای استحکام بیشتر از فولاد با کشش بالا استفاده کرده و همین موضوع روی هندلینگ و سواری خودرو نیز تأثیر مثبتی داشته است. مهندسان این خودروساز همچنین سیستم ترمز بهتری را تدارک دیده‌اند که از روتورهای بزرگ‌تر، بوستر بهتر و سیستم‌های روز دنیا برخوردار است.

این کراس اوور از نظر سیستم‌های ایمنی دارای مواردی همچون سیستم پیشگیری از برخورد، دستیار پارک پیشرفته، دستیار رانندگی در بزرگراه، کروز کنترل هوشمند، دستیار پارک از راه دور و… می‌باشد.

نسخه‌های استاندارد هیوندای سانتافه ۲۰۲۱ در آلاباما تولید شده و تا پایان سال جاری میلادی وارد بازار خواهند شد. نسخه هیبریدی این خودرو از سه‌ماهه اول سال آینده و از کشور کره جنوبی به آمریکا صادر خواهند شد و نهایتاً اواخر همان سال نیز نسخه پلاگین هیبریدی وارد نمایندگی‌های هیوندای خواهد شد.

منبع خبر: