پنجشنبه, 9 فروردین 1403
منو اصلی

 

 

خدمات پس از فروش هیوندای در ایران به کدام سمت می رود؟

در چند سال اخیر، تعداد قابل توجهی از محصولات هیوندای به صورت وارداتی و یا مونتاژی پا به بازار ایران گذاشتند و توانستند تا بازار خوبی را در اختیار داشته باشند. حال بروز مشکلات تحریمی باعث شده تا برخی کمپانی های خارجی تمایلی به همکاری مستقیم با شرکای ایرانی خود نداشته باشند و در آخرین اقدام، کمپانی هیوندای تصمیم گرفته تا تنها با شرکت «KTL» برای ارائه خدمات محصولات سواری خود در ایران فعالیت کند.  

در حال حاضر به خاطر مشکلات تحریم بسیاری از دارندگان خودروهای خارجی در بحث خدمات پس از فروش با ابهام های مختلفی مواجه شده اند. برای همین این بار برای پیگیری این موضوع به سراغ شرکت KTL و مدیر خدمات پس از فروش آن رفته ایم و می خواهیم ببینیم که این شرکت به عنوان زیرمجموعه کرمان موتور، چه برنامه ای را برای خدمات دهی به مالکان خودروهای هیوندای دارد. در حال حاضر شرکت کِی تی اِل طرح ویژه خدمات پاییزه را برای انواع محصولات سواری هیوندای آغاز نموده است.

در این بخش گفت و گویی را با «علیرضا عرفان»، مدیر خدمات پس از فروش شرکت KTL، داشته ایم و برخی سوالات رایج را مطرح نموده ایم:

با توجه به شرایط تحریم صنعت خودروی ایران،نام کی تی ال همچنان در سایت هیوندای به عنوان تنها نماینده رسمی کشور دیده می شود .نحوه همکاری این شرکت با شرکت مادر چگونه است؟

این شرکت همواره با رعایت استانداردها و ارائه خدمات مناسب به مشتریان از طرف شرکت هیوندای مورد تائید قرار گرفته است. ما همکاری گسترده ای با شرکت هیوندای داریم و همواره شرکت هیوندای در زمینه خدمات پس از فروش شرکت KTL را پشتیبانی نموده است این همکاری به نحوی است که شرکت هیوندای ما را به عنوان تنها نماینده خود در ایران در زمینه خودروهای سواری معرفی کرده است .

در حال حاضر علاوه بر محصولات تولید هیوندای، خودروهای وارداتی این برند نیز در ایران حضور دارند. نحوه ارائه خدمات به این محصولات چگونه است؟

ارائه خدمات به خودروهای تولیدی و وارداتی با یک رویه و چارچوب مشترک و مشابه انجام می گردد و هیچ گونه تفاوتی در خدمات رسانی به این خودروها وجود ندارد .ما در حال حاضر با تامین قطعات اصلی برای تمامی مالکان خودروهای هیوندای به کلیه خودرو های هیوندای در ایران خدمت رسانی می کنیم .

کی تی ال همچنان خدمات مبتنی بر گارانتی ارائه می دهد. با توجه به تحریم ها وهمچنین افزای قیمت ها ونرخ ارز در این خصوص شرایط را چگونه مدیریت می کنید و با چه مشکلاتی مواجه هستید؟

شرکت KTLبه تعهدات خود به مشتریان پایبند است و تحریم ها و موانع موجود نمی تواند از ارائه خدمات مناسب به مشتریان جلوگیری کند، متاسفانه موضوع انتقال ارز یکی از بزرگترین موانع در راستای دریافت هزینه های گارانتی از هیوندای است. اما با پشتیبانی صنایع خودروسازی کرمان سعی ما بر این است که مشکلات موجود تاثیری بر روی کیفیت خدمت رسانی ما نداشته باشد .

نحوه تامین قطعات، تامین ارز ونقل وانتقال آن چگونه است و با چه مسائلی در این مورد روبه رو هستید؟

قطعات یدکی مطابق روال قانونی و از طریق کانالهای رسمی هیوندای تهیه میگردد ما در خصوص تامین ارز تابع قوانین کشور هستیم و با توجه به قوانین فعلی اقدام به تامین ارز و واردات قطعات خودرو می نماییم .

ارائه خدمات به خودروهای هیبریدی هیوندای در ایران به چه صورت است؟

کلیه خدمات خودروهای هیبریدی در نمایندگی های منتخب شرکت قابل ارائه است و خدمات گارانتی به خودروهای واجد شرایط گارانتی نیز ارائه می گردد. همانگونه که قبلا نیز اطلاع رسانی گردید هیوندای به صورت رسمی از ما در خواست نموده است که خدمات استاندارد را به خودروهای هیبریدی و سایر خودروهای هیوندای در ایران ارائه نماییم .

شرایط اقتصادی کشور متاثراز عوامل گوناگون چندان مساعد نیست و در این شرایط گسترش نمایندگی های خدمات پس ازفروش و یا به روزآوری آن در چه وضعیتی است؟

برنامه بروز رسانی استانداردهای نمایندگان در حال اجراست و در صورت نیاز به افزایش ظرفیت خدمات پس از فروش، اقدامات لازم توسط واحد مربوطه انجام خواهد شد . به هر حال ما خود را متعهد به ارائه خدمات به کلیه خودروهای هیوندای در ایران می دانیم. لذا متناسب با این تعداد نسبت به توسعه شبکه اقدام خواهیم نمود. در چند روز اخیر نیز تعداد قابل توجهی نماینده به شبکه خدمات پس از فروش ما اضافه شده اند که مشتریان گرامی می توانند با مراجعه به سایت شرکت لیست نمایندگی ها را در یافت نمایند.

افزایش نرخ ارز و تحریم ها باعث افزایش قطعات تقلبی در بازار شده است. کی تی ال در این مورد با چه معضلاتی مواجه  است؟ برای جلوگیری از آن چه اقداماتی کرده است؟

شرکت KTL همواره قطعات یدکی مورد نیاز خود را از کانال های رسمی هیوندای تهیه می نماید. ما به عنوان نماینده هیوندای در ایران از مشتریان گرامی تقاضا داریم که سلامت خودروی خود و امنیت خود و خانواده را فدای ارزانی قطعات تقلبی نکنند. متاسقانه قاچاق قطعات بی کیفیت و تقلبی به کشور معضل اصلی در صنعت خودروی کشور است و  تنها راه مقابله با این موضوع این است که همانطور که مشتریان در هنگام خرید خودرو به تولید کنند گان و وارد کنند گان اعتماد می کنند، در هنگام دریافت خدمات هم توصیه های ما را جدی بگیرند و به هیچ عنوان اقدام به تهیه قطعات یدکی از مراجع ناشناس نکنند .

برخی شرکت های وارد کننده خودرو، لوازم یدکی و قطعات را در صورت پذیرش خودرو در نمایندگی های خود تامین می کنند و از فروش قطعه و لوزام یدکی به خودروهای واردات شخصی و یا سرویس شده در خارج از نمایندگی های خود امتناء می کنند. آیا کی تی ال چنین سیاستی دارد؟ دلیل این گونه سیاست های کاری در بخش خدمات پس از فروش برخی برندهای وارداتی چیست؟

هم اکنون مشتریان می توانند نسبت به تهیه قطعه از نمایندگی های مجاز بدون هیچ محدودیتی اقدام نمایند. اما باید توجه کنند که سلامت خودرو تابع چند عامل است یکی تهیه قطعه اصلی و دیگری نصب قطعات توسط تکنسین های آموزش دیده و استفاده از ابزار های مخصوص است لذا جهت برقراری گارانتی قطعه ، تعویض قطعه نیز می بایست در نمایندگیهای مجاز انجام گردد، در غیر اینصورت با توجه به عدم اطلاع از نصب صحیح و شرایط خودرو امکان گارانتی قطعه میسر نخواهد بود.

در حال حاضر طرح پاییزه در حال اجراست.این طرح شامل چه مواردی است؟ دلیل برگزاری آن چیست؟ تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

طرح پاییز پاک شامل :          

بازدید رایگان آغاز فصل سرما (سیستم تهویه، لنت، لاستیک، سیستم خنک کننده موتور و چراغ­ها)

  • •        10% تخفیف قیمت فیلتر روغن موتور و فیلتر هوا
  • •        20% تخفیف قیمت فیلتر تهویه مطبوع
  • •        20% تخفیف قیمت محلول شوینده سیستم سوخت رسانی (Techron)
  • •        10% تخفیف قیمت شمع موتور
  • •        50% تخفیف اجرت سرویس­های ادواری
  • این طرح به مدت دو هفته از تاریخ ۱۳۹۹/۰۷/۱۹ لغایت ۱۳۹۹/۰۸/۰۱ برگزار خواهد شد.

اهداف کلی طرح :

افزایش سطح رضایتمندی مشتریان

تشویق مشتریان غیرفعال به مراجعه به شبکه نمایندگی­های مجاز

شناسایی عیوب احتمالی در سیستم ­های مختلف خودرو قبل از ایجاد خسارت

جذب مشتریان خودروهای غیر شرکتی در شبکه خدمات پس از فروش

آیا این گونه طرح ها ادامه دار خواهد بود؟

در برنامه ریزی سالیانه خدمات پس از فروش، طرح های مختلف سرویس کلینیک دیده شده است و تا انتهای سال نیز شاهد طرح های دیگر خواهیم بود ما در طول ۹ ماه گذشته ۳ طرح خدماتی برگزار کردیم و در آینده نیز برنامه وسیعی در این زمینه داریم .

کی تی ال برای افزایش رضایت مشتریان خود چه برنامه هایی دارد؟

افزایش رضایت مشتریان جز اهداف مشترک شرکت هیوندای و KTL است ما به مشتریانمان احترام می گذاریم و نظرات آنها را همواره در بهبود مستمر خدمت رسانی مورد توجه قرار می دهیم. لذا قصد داریم با برگزاری سرویس کلینیک های متعدد، ارائه خدمات و قطعات با با قیمت های مناسب، استفاده از قطعات اصلی ، افزایش کانالهای ارتباطی و برقراری خدمات جدید رصایت مشتریان را افزایش دهیم مشتریان می توانند با مراجعه به سایت شرکت ، صفجه رسمی اینستا گرام و یا با شماره تماسهای ۰۲۱۴۲۷۲۴ و با ۰۲۱۹۱۰۰۷۷۷۸ ما را در بهبود خدمات رسانی یاری رسانند .

منبع خبر: