چهارشنبه, 29 فروردین 1403
منو اصلی

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

 

نتوانستیم یا نخواستیم در مسئله خودرو صادقانه با مردم صحبت کنیم

به گفته وزیر صمت، «مقام معظم رهبری فرمودند باید افکار عمومی را اقناع کنیم و مسوولان با مردم گفت و گو کنند» ما نتوانستیم یا نخواستیم به گونه ای صادقانه با مردم صحبت کرده و مشکلات را در میان بگذاریم از جمله در مسئله خودرو.  

علیرضا رزم حسینی، با بیان این مطلب اظهار داشت: هر ایرانی حق دارد خودرو با کیفیت، خوب و با قیمت مناسب استفاده کند که در ۴۰ سال گذشته و حتی در دوران فراوانی ارز نتوانستیم خودروی مناسب به مردم بدهیم.

وی با توجه به اینکه به دلیل حمایت بی جا از دو شرکت دولتی و انحصار در این دو شرکت، هر گونه دخالتی در این شرکت ها کرده ایم، افزود: با ممنوعیت واردات خودرو، شرکت های خودروسازی هرگونه خواسته اند، تولید و با هر قیمتی که توانسته اند خودرو وارد بازار کرده اند و بنده به نیابت از مسئولان قبلی از مردم عذرخواهی کردم.

به گفته رزم حسینی، اکنون در بازار خودرو سه قیمتی هستیم؛ یک قیمت شورای رقابت، یک قیمت تمام شده به ادعای خودروسازان و یک قیمت بازار است.

وی با اشاره به حضور دلالان در بازار خودرو اضافه کرد: اقتصاد ما به دلیل رشد نقدینگی و اژدهای پولی که در اقتصاد است، هر مدتی یک مرتبه به بازار دلار، سکه و زمین می رود و یک دفعه به خودرو آمد و کسانی که با پول خودرو بازی کردند، دلالان ملی هستند که دنبال بخشی که سودآورتر است در اقتصاد آشفته ایران می روند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در وزارتخانه صمت کمیته مربوط به خودرو را با حضور تمام تشکل های خودروسازی و خودروسازان تشکیل داده و با همکاری کمیسیون صنایع مجلس طرحی آماده می کنیم، ادامه داد: خیلی امیدواریم بتوانیم انحصار را شکسته و رقابتی در بازار خودرو ایجاد کنیم که در این صورت کیفیت بالا رفته و قیمت پایین می آید و مصرف کننده واقعی از خودرو خوب استفاده می کند.

رزم حسینی در پایان خاطرنشان کرد: قرار است تا پایان امسال ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو توسط سایپا و ایران خودرو تولید شود و با فعال کردن شرکت های خصوصی ممکن است ۱۰۰ هزار خودروی دیگر نیز توسط آنها تولید شود که در این صورت شرایط بازار خودرو بهتر خواهد شد.

 

 
منبع خبر: