پنجشنبه, 30 فروردین 1403
منو اصلی

 

توسعه و نوآوری در آرمان الکتریک

 

تجهیز محصولات جدید کرمان خودرو به سیستم رهیاب پیشرفته ” نشان”

نرم افزار جدید “نشان” که روی خودروهای مدرن صنایع خودرو سازی کرمان به کار گرفته می شود، نسخه پیشرفته تری از این فناوری است که کاربران را به صورت آفلاین و آنلاین و کاملا هوشمند، در مناسبترین و کم ترافیک ترین مسیرهاو با صرف حداقل زمان از مبدا تا مقصد در کلیه شهرهای ایران هدایت می کند  

در پی توافق بلند مدت بین شرکت آرمان الکتریک ارگ و یک شرکت ایرانی تولید کننده پیشرفته ترین سیستم مسیریاب و مکان یاب ایرانی، مقرر شد که تمامی خودروهای جدید کرمان موتور، به این راهیاب جدید مجهز شوند.

مهندس افشین کریمی مدیر بخش تولیدات صوتی – تصویری شرکت آرمان الکتریک ارگ در گفتگو با خبرنگار سایت آرمان الکتریک، ضمن اعلام این خبر افزود: شرکتهای کرمان موتور و خودروسازان بم اخیرا با توجه به نیاز بازار،  انبوه سازی خودروهای مدرن  جکS5 و لیفان X70 را در خط تولید قرار دادهاندکه تامین و تولید درخت سیم سیستم های تمام اتوماتیک بخش های مختلف این خودروها و همچنین پشتیبانی سیستم های صوتی – تصویری (مالتی مدیای) آنها به عهده شرکت آرمان الکتریک ارگ از شرکتهای زیر مجموعه صنایع خودرو سازی کرمان می باشد.

مهندس کریمی افزود : به منظور ارتقایکیفیت خدمات راهبری و برتری فنی و جاذبه های ظاهری و تکنولوژی پیشرفته این خودروهای مدرن، ما نیز به عنوان تامین کننده و واحد پشتیبانی از تکنولوژی های به روز دنیا برای این خودروها بهره می بریم لذا با شرکت های متعددی از سازندگان سیستم های رهیاب و مکان یاب در سراسر جهان مذاکره و در نهایت با توجه به قابلیت های بالای برخی نرم افزارهای داخلی در همطرازی نسبی با گوگل مپ و جی سایک و نرم افزار جهانی ویز، به ویژه از نظر کیفیت و دقت نقشه ها و شناخت گره های ترافیکی و تطابق با سیستم های راهبری حمل و نقل کشور، با یک شرکت ایرانی به توافق رسیدیم تا سیستم جدید راهنمای مسیر را روی دستگاه های صوتی – تصویری خودروهای جدید گروه کرمان خودرو نصب و راه اندازی کنیم .

وی گفت: این سیستم مسیریاب در ایران به نام ” نشان” شناخته شده است، اما سیستمی که روی خودروهای صنایع خودرو سازی کرمان به کار گرفته می شود، نسخه جدیدتری از این نرم افزار است که کاربران را به صورت آفلاین و آنلاین و کاملا هوشمند، در بهترین و کم ترافیک ترین مسیرها از مبدا تا مقصد در کلیه شهرهای ایران هدایت می کند.

به گفته مهندس کریمی، نرم افزار “نشان” ویژه خودروهای گروه ، به تدریج و در آینده نزدیک روی دیگر محصولات صنایع خودروسازی کرمان با سیستم عامل اندروید نصب و بهره برداری از آن آغاز خواهدشد. نصب این نرم افزار توسط شرکت آرمان الکتریک ارگ صورت پذیرفته و برای محصولات کرمان خودرو رایگان می باشد.

 

دقت بالا در شناسایی مسیرهای کم ترافیک

مهندس حسین بخشایی از مدیران بخش به‌روزرسانی نرم افزار «نشان» برای خودروها، درباره امتیازات این مسیریاب به خبرنگار ما گفت: نرم افزار تکامل یافته «نشان» که اختصاصا برای خودروهای مدرن کرمان خودرو به دست مهندسین و کارشناسان برجسته ایرانی طراحی شده است، از دقت بسیار بالایی در شناخت مسیرها و حتی فرعی‌ها در کلیه نقاط شهری و روستایی ایران زمین برخوردار است و  به طور همزمان در رانندگی، دست اندازهای هرمسیر، موقعیت دوربین‌ها ،  محل استقرار پلیس در جاده‌هاوسرعت مجاز در هر مسیر را یادآوری می‌کند و با هشدارسرعت بالاتر از حد مجاز به راننده با صدای گویندگان منتخب، مانع از جریمه آنها می‌شود.

مهندس بخشایی اضافه کرد: نشان از نظر کیفیت و دقت در راهبری خودرو، با تمامی نرم افزارهای بین المللی از جمله ویز و گوگل مپ در ایران رقابت می‌کند. زمانی که نشان  در وضعیت آنلاین به ماهواره و اینترنت متصل می‌شود، با توجه به تغییرات در مسیرهای ترافیکی توسط پلیس و یا موانع دیگر، بطور لحظه ای به‌روزرسانی می‌شود و رانندگان را از گیر افتادن در گره‌های ترافیکی نجات می دهد؛ بدون اینکه نیاز باشد راننده‌ی خودرو، از اپلیکیشن مسیریاب روی تلفن همراه خود بهره بگیرد.

 نرم افزار «نشان» ویژه اتومبیل های پیشرفته کرمان خودرو، جهت حرکت در خیابان‌ها را مشخص و مکان‌های مهم و اقامتگاههای مورد نیاز از جمله نزدیکترین پمپ بنزین‌ها و رستوران‌ها را هم نشان می دهد. قرار است این نرم افزار در آینده نزدیک به سیستم هواشناسی مسیرها به ویژه هشدار در خصوص سیلاب‌ها یا یخبندان و دیگر شرایط بحرانی آب و هوایی در مسیرهای بین شهری نیزمجهز گردد.

 

منبع خبر: