پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

آنچه باید بدانیم.

 

هر دقیقه در صنعت خودرو چه اتفاقاتی می‌افتد؟!

امروز صنعت خودرو یک تجارت بسیار گسترده و چند میلیارد دلاری است که نزدیک به ۱۰۰ میلیون دستگاه خودروی جدید در هر سال تولید می‌کند. به سختی می‌توان این مقیاس را درک کرد. کشور چین بیشتر از سه کشور بعدی یعنی آمریکا، آلمان و مکزیک خودرو در هر دقیقه تولید می‌کند که برابر با ۴۸.۹ دستگاه است. سه کشور یاد شده در هر دقیقه به‌صورت ترکیبی ۴۷.۷ دستگاه خودرو تولید می‌کنند. با دیدن اینکه هر دقیقه در صنعت خودرو چه اتفاقاتی رخ می‌دهد می‌توانیم به خوبی ابعاد این صنعت بزرگ را تصور کنیم.  

 

وب‌سایت MoneyShake.com با استفاده از داده‌های گوناگون تعداد خودروهای تولیدی در هر دقیقه توسط خودروسازان را جمع‌آوری کرده است. در این مطالعه فولکس‌واگن و تویوتا یک سر و گردن بالاتر از سایرین بوده و به ترتیب ۱۹.۹ و ۱۹.۸ دستگاه خودرو در هر دقیقه تولید می‌کنند. هیوندای با تولید ۱۳.۷ دستگاه خودرو در هر دقیقه در رتبه سوم قرار می‌گیرد. باقی خودروسازان نیز طبق جدول زیر رتبه‌بندی می‌شوند:

تعداد خودروی تولیدی در هر دقیقه

نام خودروساز

۱۳

جنرال موتورز
۱۲.۲

فورد

۱۱

نیسان
۱۰

هوندا

۸.۸

فیات-کرایسلر
۷.۹

رنو

۶.۹

نیسان

فولکس‌واگن و تویوتا با استفاده از تولید بالای خود مزیت درآمدی قابل‌توجهی به دست آورده و در هر دقیقه به ترتیب ۵۲۳,۵۹۲ و ۵۳۳,۶۷۶ دلار به جیب می‌زنند. البته اگرچه هیوندای سومین خودروساز بزرگ از این نظر بوده اما از نظر درآمد حتی بین ۱۰ شرکت اول قرار ندارد. دایملر با درآمد ۳۵۹,۹۷۰ دلاری در هر دقیقه رتبه سوم را در اختیار داشته و پس از آن فورد و هوندا با درآمد ۲۸۵,۱۹۸ و ۲۷۰,۰۳۵ دلاری در هر دقیقه قرار دارند.

درآمد هر دقیقه خودروسازان

  1. تویوتا – $۵۳۳,۶۷۶
  2. فولکس – $۵۲۳,۵۹۲
  3. دایملر – $۳۵۹,۹۷۰
  4. فورد – $۲۸۵,۱۹۸
  5. هوندا – $۲۷۰,۹۲۸
  6. جنرال موتورز – $۲۶۱,۰۳۵
  7. سایک– $۲۳۰,۴۰۳
  8. فیات-کرایسلر– $۲۳۰,۴۰۳
  9. ب‌ام‌و– $۲۲۱,۸۴۲
  10. نیسان– $۱۸۳,۲۱۹
  11. هیوندای– $۱۷۲,۱۸۴
  12. پژو– $۱۵۹,۰۵۶

اما برسیم به تعداد خودروهای الکتریکی‌ای که هر برند در هر ساعت به فروش می‌رساند:

تعداد خودروی الکتریکی فروخته شده در هر ساعت

نام خودروساز

۴۲

تسلا
۲۶

BYD

۱۸

BJEV
۱۶

ب ام و

۱۰

نیسان
۶

فولکس‌واگن

۶

سایک
۹

جیلی

۸

هیوندای
۷

رنو

نروژ، سوئد، هلند، کانادا و آلمان به ترتیب بالاترین نرخ خرید خودروهای الکتریکی نسبت به جمعیت خود را دارند. در حال حاضر ۲.۷ درصد فروش خودروها به انواع الکتریکی اختصاص دارد که پیش‌بینی شده این رقم تا سال ۲۰۴۰ به ۵۸ درصد برسد.

خودروها جزو لاینفک زندگی میلیاردها نفر هستند اما خب نادیده گرفتن چنین چیزی راحت است. بله طرفداران خودرو باعث زنده ماندن فرهنگ خودرویی هستند اما عموم مردم این‌گونه نبوده و مقیاس صنعت خودرو می‌تواند کشف نشده باقی بماند. این داده‌ها باعث می‌شوند بتوانیم میزان بزرگی صنعت خودرو را تخمین بزنیم. حدود ۱۰۰ میلیون دستگاه خودرو در سال با استفاده از هزاران قطعه و… ساخته می‌شوند، موادی که هرکدام از یک کشور جمع شده و یک خودرو را تشکیل می‌دهند.

 
منبع خبر: