پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

آنچه باید بدانید.

 

بین دزدگیر و ردیاب خودرو کدام را انتخاب کنم؟

دزدگیر بهتر است یا ردیاب خودرو؟ شاید اگردر گیرودار خرید یک ردیاب برای خودرو خود باشید، بارها این سوال ذهن شما را درگیر کرده باشد. اما آیا تا به حال به دنبال جوابی مطمئن برای آن بوده‌اید؟ خبر خوب اینکه ما در این مطلب قصد داریم به مقایسه ردیاب و دزدگیر بپردازیم و این دو تکنولوژی را بررسی کنیم. پس اگر هنوز در انتخاب خود دودل هستید، این مقاله را به هیچ عنوان از دست ندهید.  

یک توضیح کوتاه برای دزدگیر خودرو

دزدگیر را که می‌شناسید، همان پر سروصدای همیشگی! اما اجازه بدهید در چند جمله دوباره آن را مرور کنیم. دزدگیر خودرو یک ابزار است که به کمک حسگرهایی که به آژیر متصل هستند امنیت خودرو را تا حدودی تامین می‌کند. اما دزدگیر چگونه این کار را انجام می‌دهد ؟

دزدگیر خودرو چگونه دزد را می‌گیرد؟!

بطورکلی می‌توان گفت دزدگیر خودرو از سه بخش سنسور، آژیر و بخش کنترلر مرکزی تشکیل شده است. زمانی که سنسورهایی مثل درب، ضربه، فشار و حرکتی متوجه اتفاقی غیرعادی شوند، آن را به واحد کنترلر مرکزی گزارش می‌دهد. در مرحله بعد با دستور کنترلر، آژیر به صدا در می‌آید و مالک را از تغییر وضعیت عادی مطلع می‌کند.

یک نکته خیلی مهم!

این روزها دزدگیرهای فراوانی با امکانات مختلف در بازار وجود دارد که به پیشرفت این ابزار کمک زیادی کرده است. اما نکته‌ای که برای تمام دزدگیرها صدق می‌کند، این است که کارکرد آن‌ها وابسته به بعد مسافت است. این جمله را از ما به خاطر داشته باشید تا در ادامه مقاله کامل‌تر به آن بپردازیم.

دزدگیر خودرو

مزایای دزدگیر خودرو

امروزه دزدگیر یک ابزار عمومی برای تامین امنیت به حساب می‌آید. اما واقعاً چه دلایلی برای این همگانی شدن وجود دارد؟

  • عاملی بازدارنده برای سارقان : با نصب دزدگیر یک چراغ چشمک‌زن در خودرو شما قرار داده می‌شود که به سارق اعلام می‌کند این خودرو به دزدگیر مجهز است. این مورد می‌تواند یک عامل بازدارنده برای سارقانی باشد که ریسک‌پذیری کمتری دارند. از طرفی همین چراغ چشمک زن می‌تواند به عنوان یک هشدار در تغییر نحوه سرقت برای سارقانی که به راحتی از یک خودرو نمی‌گذرند، عمل کند.
  • قیمت ارزان: با توجه به امکانات و ضریب امنیتی بالاتر ردیاب خودرو، این طبیعی است که در برخی موارد دزدگیر قیمت کمتری نسبت به ردیاب داشته باشد. اما پیشنهاد می‌کنیم امنیت خودرو خود را فدای اختلاف قیمت کمی که ممکن است وجود داشته باشد، نکنید.
  • باز و بسته کردن درب ها بدون داشتن سوییچ: یکی دیگر از مزایا دزدگیر خودرو باز و بسته کردن درها از راه دور و بدون داشتن سوییچ است. هرچند این امر به صورت سفارشی در ردیاب رادار محقق خواهد شد.

معایب دزدگیر ماشین

  • وابسته به بعد مسافت: دزدگیر های پیشرفته از فاصله یک و نیم کیلومتری کارایی ندارند. این موضوع در انواع مختلف دزدگیر ها دیده می شود. اینکه دزدگیر ها وابسته به بعد مسافت هستند، شاید بزرگترین ایراد این دزدگیر ها باشد.
  • سارقان قلق آن را بلدند : امروزه وجود دزدگیر روی ماشین برای سارقان امری بسیار طبیعی است. پس قطعا با نصب بهترین دزدگیر خودرو هم راهی برای از کار انداختن آن پیدا خواهید کرد.

 

  • قابل استفاده برای پیشگیری از سرقت: نکته مهمی که لازم است بدانیم، دزدگیر تنها تا زمانی کاربرد دارد که سارق موفق به انجام عملیات سرقت نشده است. در واقع این ابزار زمانیکه سرقت انجام گیرد دیگر کارایی ندارد و هیچ کمکی به مالک خودرو نمی‌کند.
  • اعلام هشدارهای اشتباه : برخی از دزدگیرهای خودرو در حالت حساس تنظیم شده است. این موضوع باعث می‌شود مالک به دلیل اینکه روزانه بارها آژیرهای بی مورد خودرو خود را می‌شنود حساس به صدای آن نباشد. در نتیجه حتی اگر سرقتی در حال وقوع باشد مالک خودرو بی تفاوت از آن عبور خواهد کرد.

نگاهی بر ردیاب خودرو

این روزها با بالارفتن آمار سرقت به خصوص برای خودروهای پراید، ۴۰۵ و ۲۰۶، بازار انواع ردیاب بسیار داغ است. در این بین ردیاب خودرو جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد. در حقیقت ردیاب خودرو سخت افزار کوچکی است که آمار مربوط به اتومبیل و رفتار راننده را در خود ذخیره و پردازش می‌کند. پس از این مرحله، اطلاعات بر روی سرور ارسال شده و توسط اپلیکیشن اختصاصی بر روی تلفن همراه یا پنل تحت وب، به صورت آنلاین یا آفلاین در اختیار صاحب خودرو قرار می‌گیرد.

جی پی اس می‌تواند در هر قسمتی از خودرو جاسازی شود و این احتمال پیدا کردن آن را توسط سارقین کاهش می‌دهد. خوشبختانه رادار به عنوان یکی از تخصصی و بزرگترین ارائه دهندگان سیستم های موقعیت یابی، می‌تواند یک راه حل کارآمد برای افرادی باشد که نگران امنیت خودرو خود هستند.

ردیاب خودرو

تفاوت‌های دزدگیر خودرو و جی پی اس ماشین

جی پی اس ماشین  یک تجهیز امنیتی است که به دلیل بهره‌مندی از امکانات و ویژگی‌های کاربردی سارقان را به راحتی رها نمی‌کند! می‌توان گفت سارقین هم قادر نیستند به راحتی راهی برای دور زدن آن پیدا کنند. از همه مهم‌تر دزدگیر یک وسیله ی بازدارنده برای سرقت است؛ در حالیکه ردیاب یک سیستم قوی برای کنترل و نظارت محسوب می‌گردد و عمده‌ترین کاربرد ردیاب، مربوط به پس از سرقت است. در این قسمت از مقاله به مقایسه دزدگیر و ردیاب خودرو در ساده ترین حالت میپردازیم:

امکانات دزدگیر ردیاب
هشدار اعلام سرقت دارد دارد
هشدار ضربه به خودرو دارد دارد
هشدار از کار انداختن سیستم امنیتی ندارد دارد
هشدار باز شدن درب ها دارد دارد
هشدار حمل وسیله نقلیه دارد دارد
امکان نمایش مسیر پیموده شده ندارد دارد
امکان باز و بسته کردن قفل درب ها دارد ندارد
مشاهده تاریخچه مسیر ندارد دارد
نمایش موقعیت لحظه ای خودرو ندارد دارد
وابستگی به بعد مسافت دارد ندارد
قابلیت مخفی سازی ندارد دارد
امکان اعلام سرویس های دوره ای ندارد دارد
امکان نظارت بر رفتار راننده ندارد دارد
امکان استفاده به صورت آنلاین و آفلاین ندارد دارد
امکان تعیین محدوده مجاز حرکت ندارد دارد

 

همانطور که در بالا اشاره کردیم ردیاب ها سیستم هایی با کارآیی بسیار بالا هستند که قادرند تا حد زیادی معایب دزدگیر خودرو را برطرف سازند. امکانات ردیاب خودرو یکی از عمده ترین دلایلی است که افراد را برای خرید و نصب جی‌پی‌اس روی ماشین راغب می‌کند. اما نوبت آن رسیده به بررسی مشکلات جی‌پی‌اس بپردازیم و ببینیم بالاخره کدام یک برنده این میدان خواهند شد؟!

نگاهی بر مشکلات ردیاب ماشین

  • وجود شرکت های غیرمعتبر و ارائه بی کیفیت خدمات
  • وجود اختلالات در ارسال سیگنال
  • کارکردی پیچیده ترازیک فشردن دکمه دردزدگیر!

ردیاب یا دزدگیر خودرو؟ در نهایت کدام یک؟

این سوالیست که پاسخ آن به شما بستگی دارد! اما ما وظیفه داریم بگوییم شما با داشتن یکی از این تجهیزات نمی‌توانید امیدوار باشید که هیچ خطری خودرو شمارا تهدید نمی‌کند. زیرا دزدگیر ماشین یک مکمل اصلی برای کارکرد بهتر ردیاب خودرو به حساب می‌آید. شما با نصب همزمان دزدگیر و ردیاب بر روی خودرو خود می‌توانید ایمنی وسیله را تا حد بسیار زیادی بالا ببرید و از خودرو خود به بهترین نحو محافظت نمایید. ما در رادار سعی کردیم بهترین امکانات برای یک ردیاب خودرو را در اختیار کاربران قرار دهیم. اگر پس از خواندن این مقاله تصمیم به خرید ردیاب خودرو گرفتید رادار بهترین گزینه برای شماست.

منبع خبر: