جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

به دنبال شکار تویوتا راو 4 پرایم

 

معرفی هیوندای توسان پلاگین هیبرید ۲۰۲۲

نسل جدید هیوندای توسان ۲۰۲۲ به تازگی و با ظاهری کاملاً متمایز و برجسته رونمایی شده است. زیر کاپوت این خودرو پیشرانه‌های ۲.۵ لیتری ۱۸۷ اسبی یا ۱.۶ لیتری توربوی هیبریدی با قدرت ۱۷۷ اسب بخار قرار می‌گیرند. هیوندای حتی به فکر تولید نسخه پرفورمنس از توسان با پسوند N است که این کار برای اولین بار در تاریخ این خودرو صورت خواهد گرفت.  

 از مزیت های  توسان جدید استفاده از قوای محرکه پلاگین هیبریدی برای رقابت با تویوتا راو ۴ پرایم می‌باشد. این خودرو از قوای محرکه ۱.۶ لیتری اسمارت استریم، باتری لیتیوم-پلیمر ۱۳.۸ کیلووات ساعتی و پیشرانه الکتریکی ۶۶.۹ کیلوواتی سود می‌برد. مجموع قدرت این پیشرانه به ۲۶۵ اسب بخار و گشتاور آن به ۳۵۰ نیوتون متر می‌رسد. این نیرو از طریق یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها فرستاده می‌شود. هیوندای به منظور ارائه سواری نرم‌تر از سیستم تعلیق کنترل الکترونیکی سفارشی استفاده کرده است. همچنین تکنولوژی دامپرهای تطبیقی نیز در دسترس می‌باشد.

معاون فروش و بازاریابی هیوندای اروپا گفته است:

قوای محرکه پلاگین هیبریدی نشان دهنده شروع دورانی جدید برای توسان است. با وجود پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی هیبریدی ملایم، هیبریدی کامل و پلاگین هیبریدی، نسل جدید توسان بیشترین گزینه‌های مربوط به پیشرانه‌ها در این کلاس را ارائه می‌کند. این امر ثابت کننده تعهد هیوندای به حمل‌ونقل الکتریکی است.

به منظور به حداقل رساندن درگ و افزایش هرچه بیشتر راندمان، توسان پلاگین هیبریدی دارای فلاپ هوای فعال است که هوای ورودی را بسته به فاکتورهایی همچون دمای مایع خنک‌کننده و سرعت خودرو تنظیم می‌کند. زمانی که فقط از حالت تمام الکتریکی استفاده شود این خودرو شعاع حرکتی بیش از ۵۰ کیلومتری خواهد داشت.

این شاسی‌بلند کره‌ای به شارژر ۷.۲ کیلوواتی مجهز بوده هرچند می‌توان آن را در خانه یا جایگاه شارژ نیز تغذیه کرد. البته استفاده از باتری ولتاژ بالا تأثیر منفی روی فضای بار نداشته زیرا این خودرو فضای بار و پای زیادی را ارائه می‌کند.

فضای بار این خودرو نسبت به نسل پیشین افزایش یافته و به ۵۵۸ لیتر رسیده که با خواباندن صندلی‌ها این مقدار به ۱۷۳۷ لیتر می‌رسد. درحالی‌که نسخه استاندارد توسان با صفحه‌نمایش ۸ اینچی عرضه می‌شود، مدل پلاگین هیبریدی به صفحه‌نمایش ۱۰.۲۵ اینچی و پشت آمپرهای دیجیتال با همین ابعاد مجهز است. این خودرو از بهار سال ۲۰۲۱ در اروپا و تابستان ۲۰۲۱ در آمریکا عرضه خواهد شد.

منبع خبر: