جمعه, 31 فروردین 1403
منو اصلی

 

اخبار گوناگون

 

رندرهایی جالب از خودروی ترکیبی پژو-سیتروئن و فیات-کرایسلر

ادغام گروه‌های خودروسازی فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن منجر به تشکیل شرکت استلانتیس شده است. این شرکت جدید از نظر حجم تولید به چهارمین خودروساز بزرگ دنیا تبدیل خواهد شد و طبق انتظارات محصولات جدید با قطعات مشترک زیادی را تولید خواهد کرد.  

از آنجایی که هزینه توسعه و تولید خودروهای الکتریکی رو به کاهش است بنابراین احتمال دارد استلانتیس به دنبال تولید یک خودروی الکتریکی کوچک و ارزان‌قیمت در کلاس A باشد و این رندرها نیز دقیقاً چنین محصولی را تجسم کرده‌اند.

خودروی الکتریکی یاد شده دارای ۵ شکل مختلف است که می‌تواند با برندهای پژو، سیتروئن، اوپل، دی اس و فیات و حتی لانچیا یا آلفارومئو عرضه شود. اگرچه این رندرهای خیالی دارای معماری مشترکی هستند اما استایل آن‌ها می‌تواند با توجه به سازنده متفاوت باشد.

این خودروی شهری کوچک در کل شکلی انحنادار داشته و از اورهنگ های جلو و عقب کوتاه و خط سقفی نسبتاً خمیده سود می‌برد. نمای جلوی خودروی مربوط به پژو دارای جلوپنجره خاص این برند و همچنین چراغ‌های تیز و جلوپنجره دوم U شکل است.

علیرغم اینکه چنین محصولی دارای پلتفرم یکسان و قطعات مشترک زیادی است اما نسخه مربوط به فیات کاملاً متفاوت به نظر می‌رسد زیرا از چراغ‌های جلوی شبیه ۵۰۰، جلوپنجره منحصربه‌فرد و رینگ‌های متفاوت سود می‌برد. مدل اوپل هم با چراغ‌های LED که C شکل هستند متمایز شده است.

منبع خبر: