پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

اخبار گوناگون

 

هیوندای پیشرانه جدید ۲.۳ لیتری توربوی هیوندای با ردلاین ۷ هزار!

برند هیوندای در صنعت خودرو با واژه‌های بسیار متفاوتی توصیف می‌شود. از نظر برخی افراد این شرکت تولید کننده محصولاتی قابل‌اعتماد و صادقانه است درحالی‌که برخی افراد نیز هیوندای را با موتور اسپورت و مسابقات قهرمانی رالی جهان و TCR می‌شناسند؛ اما صرف‌نظر از این موارد، کره‌ای‌ها در حال کار روی یک پیشرانه ۲.۳ لیتری توربوی جدید هستند که ظاهراً ردلاین ۷ هزار دور در دقیقه خواهد داشت.  

همواره گفته شده که نسخه‌های اسپورت و داغ از خودروهای استاندارد علاوه بر هیجان رانندگی بیشتر می‌توانند فروش آن‌ها را نیز بالاتر ببرند. مرسدس با بخش AMG شناخته شده و ب ام و نیز M را دارد اما هیوندای طی سال‌های اخیر با برند تازه تأسیس N شروع به کار کرده است. این شرکت مدل i30 N را در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۷ معرفی کرد و پس از آن بود که محصولات N شناخته‌تر شدند. کلمه N از مرکز تحقیقات نامیانگ که مقر تحقیق و توسعه هیوندای و کیا بوده و همچنین از کلمه نوربرگ رینگ گرفته شده است.

اما خب مشخصات این پیشرانه جدید چیست؟ موضوع مهم اینکه نیروگاه جدید هیوندای دارای همان سرسیلندر و بلوک بکار رفته در خودروهای مسابقه‌ای رالی این شرکت بوده اما بهبودهایی در بخش‌های استحکام و تکنولوژی‌های آن صورت گرفته است. استفاده از تکنولوژی‌های الهام گرفته از موتور اسپورت توانایی بالا بردن میزان دوران پیشرانه را در عین کاهش فشار باری آن می‌دهد.

قطعاً ردلاین ۷ هزار حدود ۱۵۰۰ دور در دقیقه کمتر از خودروهای رالی سطح بالاست اما برای یک خودروی تولید انبوه بسیار احساس‌برانگیز محسوب می‌شود. فعلاً قدرت این پیشرانه مشخص نشده اما احتمالاً تجربه لذت بخشی را از پشت فرمان ایجاد خواهد کرد.

اگرچه این‌گونه پیشرانه‌های توربو در رسیدن به دورهای قرمز پایانی کمی تعلل می‌کنند اما تکنولوژی‌های مدرن باعث شده‌اند سطح جدیدی از پرفورمنس ارائه شود. واضح است که این پیشرانه نسخه‌ای مسابقه‌ای برای استفاده‌های عادی نیست اما محصولات N هیوندای قبلا نشان داده‌اند که تجربه هیجان‌انگیزی دارند.

 
منبع خبر: