پس از آن، بر اساس نظر فقهای این شورا تعیین سن فرسودگی برای خودروها خلاف شرع اعلام شد و رای به ابطال این آیین‌نامه قانون هوای پاک دادند.  اکنون باتوجه به ابطال آیین‌نامه قبلی ماده ۸ قانون هوای پاک درباره تعیین سن فرسودگی خودروها، سازمان حفاظت محیط‌ زیست پیش‌نویس جدید این آیین‌نامه را به هیات دولت ارائه کرده است. بهزاد اشجعی، دبیر کمیته فنی صدور مجوزهای خودرویی سازمان حفاظت محیط زیست درباره برخی جزئیات آیین‌نامه جدید اظهار کرد: در آیین‌نامه جدید ماده ۸ قانون هوای پاک - برخلاف آیین‌نامه قبلی - ملاک اسقاط انواع خودروها معاینه‌ فنی است این درحالی است که پیش از این برای خودروهای مختلف سن فرسودگی تعریف کرده بودیم و لازم بود خودروها پس از رسیدن به سن فرسودگی اسقاط شوند. وی ادامه داد: بر این اساس در آیین‌نامه جدید که به هیات دولت ارائه شده است، پیشنهاد داده‌ایم هر خودرویی که نتواند طی دو دوره متوالی معاینه‌ فنی را پاس کند، فرسوده محسوب می‌شود و باید اسقاط شود. اشجعی در ادامه با اشاره به اینکه علاوه بر این سنی را به‌عنوان سن فرسودگی برای انواع مختلف خودروها مشخص کرده‌ایم، تصریح کرد: از این‌رو هر خودرویی که به سن فرسودگی برسد نیاز است که نظارت‌ها روی آن افزایش پیدا کند و برای مثال به‌جای سالی یک‌بار در سال سه بار به مراکز معاینه‌ فنی مراجعه کند. به گفته ‌دبیر کمیته فنی صدور مجوزهای خودرویی سازمان حفاظت محیط زیست این سن برای خودروهای مختلف متفاوت است. برای مثال سن فرسودگی و افزایش نظارت‌ها روی خودروهای شخصی ۱۵ سال است.