پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

اخبار گوناگون

 

محبوب‌ترین رنگ‌ها برای خودروها در سراسر جهان

خودروسازان دوست دارند رنگ‌های جذابی را برای خودروهای خود ارائه کنند. همین چند روز پیش داج از رنگ برجسته گلد راش برای چلنجر رونمایی کرد. پورشه نیز رنگ‌های جدیدی را برای تایکان در نظر گرفته و تا ۱۶ رنگ را می‌توان برای این خودرو در نظر گرفت که شامل رنگ‌هایی همچون گیلاسی و بژ می‌باشد  

می‌باشد.

علیرغم این‌همه رنگ برجسته و خاص، داده‌های شرکت تأمین‌کننده رنگ Axalta نشان می‌دهد بخش اعظم خودروهای صفرکیلومتر فروخته شده در سراسر جهان هنوز هم رنگ سفید را دارند. رنگ‌های خنثی همچون سفید، مشکی، نقره‌ای و خاکستری روی ۸۱ درصد تمامی خودروها بکار رفته‌اند.

این آمار و ارقام بخشی از گزارش محبوبیت رنگ خودروهاست که امسال برای شصت و هشتمین بار توسط شرکت یاد شده منتشر شده‌اند. رنگ سفید با فراوانی ۳۸ درصد در خودروهای صفرکیلومتر محبوب‌ترین رنگ بده و چندین سال است که رتبه اول را به خود اختصاص داده است. پس از رنگ سفید رنگ‌های مشکی و خاکستری با فراوانی ۱۹ و ۱۵ درصد قرار دارند. اگرچه محبوبیت رنگ نقره‌ای در تمامی مناطق کاهش یافته اما رنگ خاکستری به بیشترین محبوبیت طی ۱۰ سال اخیر رسیده و بین خریداران خودروهای مدرن و لوکس انتخاب بیشتری را به خود اختصاص داده است.

یکی از مطالعات پیشین در این زمینه نیز نتایج مشابهی داشته و گفته شده که رنگ خاکستری تیره یکی از رنگ‌های اصلی خودروها در بازار آمریکای شمالی است. البته محبوبیت برخی رنگ‌ها به کلاس خودرویی مربوط بوده است.

برای مثال خریداران خودروهای لوکس همچنان رنگ مشکی را به عنوان یکی از رنگ‌های اصلی انتخاب می‌کنند. به همین خاطر است که اکثر رولزرویس فانتوم ها یا آئودی A8 ها دارای چنین رنگی هستند. پس از رنگ مشکی نیز رنگ‌های نقره‌ای (۹ درصد)، آبی (۷ درصد)، قرمز (۵ درصد) و قهوه‌ای/بژ (۳ درصد) محبوب‌ترین رنگ‌ها در کلاس خودروهای لوکس هستند.

موضوع جالب اینکه رنگ قرمز یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها برای شورولت کوروت ۲۰۲۰ بوده اما تنها ۷ درصد خریداران خودروهای کامپکت یا اسپورت در آمریکا رنگ قرمز را انتخاب کرده‌اند.

۳۰ درصد خودروهای صفر فروشی در بازار آمریکا رنگ سفید دارند درحالی‌که سهم رنگ‌های مشکی و خاکستری هریک ۱۹ درصد است. اگر واقعاً می‌خواهید جلب‌توجه کنید بهتر است رنگ سبز را انتخاب کنید زیرا فقط ۱ درصد خریداران خودرو در آمریکا این رنگ را برای خودروی خود انتخاب کرده‌اند.

 
منبع خبر: