جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی

 

ایران هیچ‌گاه به نقطه ایده‌آل مرحوم هاشمی نرسید

حسین مرعشی در رابطه با عزم مرحوم هاشمی برای توسعه ایران گفت: دستاوردهای آیت‌الله هاشمی برای توسعه ایران دستاوردهای فوق‌العاده‌ای بود ولی در واقع به آن نقطه‌ای که آقای هاشمی مدنظرشان بود، نرسید.  

سخنگوی کارگزاران در رابطه با عزم مرحوم هاشمی برای ساختن ایران گفت: آقای هاشمی برجستگی های اخلاقی بسیاری داشت. مرحوم هاشمی فردی آرمان‌گرا و پر از ایده برای آبادانی کشور بود، مهمترین آرمان او ساختن ایران بود.

او افزود: آیت‌الله هاشمی عزمی جدی و راسخ برای توسعه ایران داشت و نسبت به ساخت ایران بسیار حریص و مصر بود.

مرعشی خاطرنشان کرد: برای او نقشی که در جمهوری اسلامی داشت یک فرصت برای ساخت ایران محسوب می‌شد البته که نقش آیت‌الله هاشمی در انقلاب هم بسیار پررنگ است.

او تاکید کرد: مرحوم هاشمی فرصت بودن در جمهوری اسلامی را تبدیل به یک فرصت برای ایده های توسعه محوری که برای آینده ایران داشت، نمود. شاید بتوانیم بگوییم اساسا چنین ایده هایی خیلی با جذب انقلابی یا جذب رادیکالی که تَبع انقلاب است سازگار نبود و شاید آقای هاشمی اگر در مقطع  دیگری مسئولیت می پذیرفت در این عرصه می توانست، آرمان های خود را بهتر نشان دهد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب متذکر شد: هر چند که دستاوردهای آیت الله هاشمی برای توسعه ایران دستاوردهای فوق العاده ای بود ولی در واقع به آن نقطه ای که آقای هاشمی مدنظرشان بود، نرسید.

حسین مرعشی با ذکر خاطره ای از مرحوم هاشمی ادامه داد: یادم هست ایشان سفری به کرمان داشتند و این سفر هم آخرین سفر در دوره استانداری من بود. حضور مرحوم هاشمی با کرمان مصادف با تاسیس هواپیمایی ماهان شده بود و ایشان همان زمانی که داشتیم هواپیمایی ماهان را تاسیس می کردیم به کرمان رسیدند. اولین لحظه‌ای که آقای هاشمی در فرودگاه کرمان با اولین هواپیمای ماهان که در فرودگاه نشسته بود، مواجه شدند اشک شوق ریختند. در نهایت باید بگویم مرحوم هاشمی از هر کاری که منجر به توسعه کشور می‌شد خیلی سریع احساساتشان را بیان می کردند و  اشک شوق می‌ریختند.

منبع خبر: