شنبه, 1 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

۲ برند جدید از سوی کارمانیا به بازار عرضه می شود؛

 

تعهدات معوق کارمانیا در اولویت دریافت خودرو برقی سودا K1

مدیرعامل شرکت کارمانیا با اشاره به طی شدن مراحل تولید و عرضه خودروی برقی سودا K1، گفت: پس از قطعی شدن ترک بازار ایران توسط بی وای دی، مذاکراتی با چند برند خارجی آغاز شد که با دو برند به توافقاتی رسیده ایم که به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.  

 محسن برازوان، با اعلام این مطلب اظهار داشت: دو برند جدید کارمانیا در حوزه خودروهای سوخت طبیعی فعالیت خواهند کرد و در حوزه خودروهای برقی نیز با محصول سوداK1 در بازار حضور خواهیم داشت.

وی در ادامه از تداوم مذاکرات با شریک قدیمی کارمانیا خبر داد و تاکید کرد: به دلیل تغییر شرایط سیاسی، مذاکراتی با بی وای دی در جریان است که امیدواریم این مذاکرات به بازگشت BYD به  ایران منجر شود.

برازوان، زمان آغاز تولید سودا K1 را  اواخر سال جاری یا فروردین سال ۱۴۰۰ اعلام و تصریح کرد: به دلیل شرایط کرونا تاخیرهایی در برنامه تولید این محصول به وجود آمد که خوشبختانه از این مشکلات عبور کردیم.

وی افزود: تعهدات معوق محصول بی وای دی در آغاز فروش سودا K1 در اولویت قرار خواهند داشت.

برازوان با اشاره به قیمت این محصول نیز گفت: به دلیل تغییرات سیاسی و نوسانات نرخ ارز، در اعلام قیمت نهایی سودا K1 دست نگه داشته ایم تا بتوانیم با قیمت معقول و رقابتی این خودرو را به بازار عرضه کنیم.

کارمانیا از جمله شرکت هایی است که در پی تحریم های ظالمانه اخیر صنعت خودرو دچار آسیب فراوان شد و در شرایطی که برای عرضه محصولات مدرن بی وای دی نظیر s7 و مدل هیبریدی 505 اسب بخاری تانگ مهیا می شد، ناگهان ارتباط تجاری خود با شرکت BYD را از دست داد و در مقابل خیل عظیم درخواست های معوق تحویل خودرو قرار گرفت، اما حالا این شرکت که دوران پر فراز و نشیب اخیر را پشت سر گذاشته قصد دارد تا با سدانی تازه تحت عنوان EK1 یا همان سودا SA01 به بازار برگردد و این خودرو برقی را به عنوان اولین محصول الکتریکی وارد بازار ایران نماید.

با این حال ظاهرا تحریم ها باعث شده تا این خودرو، تحت برند و لوگوی کارمانیا به بازار کشور عرضه شود و تغییر نام و لوگو نیز از همین رو انجام شده است. این درحالی است که هانان سودا SA01 علیرغم ظاهرا ساده خود، یک خودرو جدید محسوب می شود که اولین اخبار در مورد عرضه آن به سال 2019 میلادی باز می گردد.

کارمانیا EK1 با قدرت 80 کیلووات یا 107 اسب بخار نیروی خود را به چرخ های جلو می دهد و با وزن خالص 1.39 تنی، به حداکثر سرعت 130 کیلومتر بر ساعت می رسد، این درحالیست که به گفته کارمانیا، باتری های این خودرو از تکنولوژی نیکل کبالت منگنز، ساخته شده است که یارای تحمل 2300 سیکل شارژ و دشارژ را دارد.

 

کارمانیا EK1

به گفته کارمانیا، میزان پیمایش شهری ئی کی 1، برابر با 305 کیلومتر شهری و 370 کیلومتر پیمایش جاده ای با سرعت ثابت است که البته عدد دقیق این سرعت ثابت اعلام نشده است، همچنین زمان لازم برای شتاب گیری صفر تا صد و قیمت خودرو نیز نامشخص است، 

مدیرعامل کارمانیا در پایان خاطرنشان کرد: در موضوع صادرات نیز در مذاکرات با شرکت مادر، تمام منطقه به جز قرقیزستان که سودا در آنجا نمایندگی دارد در اختیار کارمانیا خواهد بود که این مهم امتیاز بزرگی در بازار صادراتی این خودرو خواهد بود.

 

 
منبع خبر: