جمعه, 7 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

اخبار گوناگون

 

تصاویر فولکس‌واگن ID.6 جدید لو رفت

تاکنون خبرهای ضدونقیضی درباره نام کراس اوور تمام الکتریکی و سه ردیفه فولکس‌واگن منتشر شده است. چندین ماه بود که گفته می‌شود نام ID.6 برای نسخه تولیدی کانسپت ID. Roomzz معرفی شده در نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۹ انتخاب شده است. در ماه دسامبر نیز گفته شد یک سدان الکتریکی جدید با این نام تولید خواهد شد.  

درحالی‌که نام این خودرو به‌طور رسمی اعلام نشده اما امروز تصاویر کراس اوور الکتریکی فولکس‌واگن با نام احتمالی ID.6 X به‌صورت آنلاین منتشر شد. شکی وجود ندارد که این خودرو بزرگ‌تر از فولکس‌واگن ID.4 می‌باشد خودرویی که به‌صورت دو ردیفه بوده و در آمریکا و برخی کشورهای دیگر عرضه خواهد شد.

ID.6 X می‌تواند ردیف سوم صندلی‌ها را در خود جای دهد. البته هر دو کراس اوور فولکس‌واگن از پلتفرم مشترک MEB استفاده می‌کنند. تسلا مدل X نیز به‌صورت سفارشی دارای ردیف سوم صندلی‌هاست بنابراین فروش ID.6 X در آمریکا نیز منطقی به نظر می‌رسد، این‌طور نیست؟ خیر!

اواخر سال پیش رالف برنداستاتر مدیرعامل برند فولکس‌واگن تائید کرد ID.6 X حداقل در ابتدا فقط مختص بازار چین خواهد بود. این خودروساز البته در ادامه عرضه این خودرو در آمریکای شمالی را به‌صورت قطعی رد نکرد. کراس اوورهای سه ردیفه در کل محبوبیت بالایی دارند و انتظار می‌رود ID.6 X به باتری ۸۲ کیلووات ساعتی مجهز بوده و شعاع حرکتی حدود ۴۸۰ کیلومتری داشته باشد.

به نظر می‌رسد با خودروی خوبی روبرو هستیم اما قیمت ID.6 X می‌تواند مسئله‌ساز باشد. فولکس‌واگن ID.4 قیمت پایه حدود ۴۱ هزار دلاری پیش از مشوق‌ها داشته و انتظار می‌رود نسخه پایه آن اواخر امسال با بهای ۳۵ هزار دلاری عرضه شود. البته مدل قوی‌تر GTX آن نیز در راه بوده هرچند انتظار نمی‌رود قیمت زیر ۵۰ هزار دلار داشته باشد. در این حالت ID.6 X چه قیمتی خواهد داشت؟ تسلا مشکلی با فروش مدل X هشتاد هزار دلاری نداشته اما وضعیت فولکس‌واگن فرق می‌کند. خریداران با این پول می‌توانند به راحتی شاسی‌بلند آئودی E-Tron را انتخاب کنند.

انتظار می‌رود فولکس‌واگن ID.6 X در ماه‌های آتی به‌صورت رسمی معرفی شود.

منبع خبر: