شنبه, 1 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

گریت وال گزینه اصلی برای همکاری

 

شیائومی، غول تکنولوژی وارد صنعت خودروسازی می شود؛

شیائومی به عنوان یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان تلفن همراه و دیگر تجهیزات الکترونیکی در جهان، سال هاست که شروع به فعالیت در صنعت بزرگ خودروسازی کرده و طی سال های اخیر با خودروسازان بزرگ چینی در زمینه توسعه تکنولوژی همکاری داشته است.  

 این بار شیائومی خود دست بکار شده و قصد دارد با همکاری کمپانی خودروسازی گریت وال یک ماشین الکتریکی مخصوص خود بسازد. طبق گفته منابع خبری، شیائومی در حال مذاکره با کمپانی خودروسازی گریت وال است تا یکی از کارخانه های تولید این شرکت در چین را به خدمت گرفته و اقدام به تولید انبوه اتومبیل برقی اختصاصی خود کند.

در این خصوص رویترز با استناد به منابع آگاه، اعلام کرد که دو کمپانی شیائومی و گریت وال می توانند به زودی و از هفته های آینده همکاری خود را در این زمینه اعلام کنند. اگر این همکاری قطعی شده و اطلاع رسانی عمومی شود، می تواند اولین خدمات دهی تولیدی گریت وال به یک شرکت غیر خودرویی دیگر باشد و برای نتیجه گیری سریع تر شیائومی، قطعا مهندسان گریت وال هم در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

بنیان گذار و مدیر اجرایی کمپانی شیائومی هم معتقد است که تخصص آنان در زمینه تولید سخت افزارهای هوشمند، به تسریع در طراحی و تولید خودروهای الکتریکی نسل جدید کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

در صورت آغاز این همکاری، شیائومی راه اندازی و عرضه اولین خودروی کاملا الکتریکی خود را برای سال 2023 میلادی برنامه ریزی کرده است و همراه با آن تکنولوژی های پیشرفته و مختلفی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

در پایان بد نیست بدانید که شیائومی یک شرکت الکترونیک متعلق به بخش خصوصی است که مقر آن در شهر پکن قرار دارد. این شرکت یکی از بزرگترین شرکت ‌های الکترونیک در زمینه طراحی، توسعه و فروش گوشی ‌های هوشمند، برنامه‌ های تلفن همراه و لوازم مصرفی الکترونیک به شمار می رود که از اوایل انتشار اولین گوشی ‌های هوشمند در ماه اوت ۲۰۱۱، توانست سهم بزرگی از بازار چین را بدست آورد و آن را به طیف وسیع تری از لوازم الکترونیکی مصرفی گسترش دهد. امروزه نیز شاهد گسترش فروش محصولات این شرکت در سطح جهانی هستیم.

 

 
منبع خبر: