سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

شاسی بلند پرچمدار با 24 سنسور و 12 رادار!

 

جیلی Xingyue L رونمایی شد؛

شرکت خودروسازی چینی جیلی طی چند سال اخیر روندی رو به رشد را طی کرده و با تملک شرکت‌هایی همچون ولوو، مسیر پیشرفت را به سرعته پیموده است. این شرکت در نمایشگاه خودرو شانگهای 2021 که یک رویداد خودرویی مهم پس از شیوع کووید 19 محسوب می‌شود، از شاسی بلند پرچمدار و جدید خود به نام جیلی Xingyue L رونمایی کرد.  

طراحی ظاهری جیلی Xingyue L شباهت زیادی به شاسی‌بلندهای بالارده اروپایی دارد. برای مثال چهره این خودرو در عقب کاملا شبیه به آئودی Q8‌ است. نمای جانبی Xingyue L نیز با نگاهی به شاسی بلندهای فولکس واگن طراحی شده و به خصوص رینگ‌ها همچون خودروهای فولکس واگن به نظر می‌رسند. نمای جلوی جیلی ژینگیو L نیز ترکیبی از طراحی محصولات ولوو و جنسیس را در خود جای داده است.

 

Xingyue L

 

جیلی تمام تلاش خود را به کار گرفته تا Xingyue L را تا سطح فوق‌العاده‌ای پیشرفته و مدرن خلق کند. برای مثال این خودرو به سیستم‌های دستیار رانندگی خودکار سطح دوم و 12 رادار اولتراسونیک مجهز است. چهار دوربین خارجی با وضوح بالا، یک دوربین تک چشمی، یک دوربین داخلی، یک دوربین روی داشبورد و 24 سنسور از دیگر تجهیزات ایمنی Xingyue L هستند.

زیر کاپوت جیلی Xingyue L یک موتور دو لیتری توربوشارژر با قدرت 215 اسب‌بخار قرار دارد که به طور مشترک توسط جیلی و ولوو ساخته شده است. علاوه برآن خریداران می‌توانند پیشرانه قوی‌تر 235 اسب‌بخار را برای این خودرو انتخاب کنند. برخلاف بسیاری از شاسی بلندهای چینی دو دیفرانسیل است و نیروی تولیدی در این خودرو از طریق سیستم چهار چرخ محرک BorgWarner به هر چهار چرخ ارسال می‌شود. جیلی Xingyue L طی ماه‌های آتی به بازار خودرو چین عرضه می‌شود.

 

 

 
منبع خبر: