جمعه, 7 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

اخبار گوناگون

 

مزدا ۶ جدید قلب‌ها را تسخیر خواهد کرد؟!

خودروساز ژاپنی گفته نسل بعدی مزدا ۶ بر پایه کانسپت مزدا ویژن کوپه بنا خواهد شد و این خبر خوبی است.  

زمانی که به برندهایی با خودروهای جذاب و هیجان‌انگیز فکر می‌کنید احتمالاً محصولاتی همچون پاگانی را تصور می‌کنید. چنین خودروهایی از دسترس بخش اعظم افراد خارج هستند پس بهتر است به فکر محصولات ارزان‌تری باشیم. اینفینیتی به خاطر تولید خودروهای زیبا مشهور شده و کادیلاک CT5 فعلی نیز طراحی زیبایی دارد؛ اما وقتی درباره برندهایی با محصولات جذاب صحبت می‌کنیم مزدا احتمالاً در بین ۱۰ برند اول جای نخواهد گرفت. البته این موضوع قرار است تغییر یابد. این خودروساز ژاپنی گفته نسل بعدی مزدا ۶ بر پایه کانسپت مزدا ویژن کوپه بنا خواهد شد و این خبر خوبی است.

ما قبلاً رندرهایی از این خودرو را دیده‌ایم و تقریباً یک سال بعد نیز شاهد رخ‌نمایی مزدا ۶ جدید در دنیای واقعی خواهیم بود. خب چرا این خودرو رقیبی واقعی برای ب ام و خواهد بود؟ اول اینکه این خودرو با فاصله زیادی زیباتر از محصولات کنونی ب ام و خواهد بود و زیر کاپوت آن پیشرانه ۶ سیلندر خطی قرار خواهد گرفت. قرار است این پیشرانه به سیستم هیبریدی ملایم مجهز شده و قدرت حدود ۳۵۰ اسب بخاری داشته باشد. همچنین شایعاتی درباره همکاری با تویوتا برای توسعه این خودرو وجود داشته و از آنجایی که مزدا ۶ جدید احتمالاً دیفرانسیل عقب خواهد بود و مزدا به خاطر تولید محصولات دیفرانسیل جلو با هندلینگ بسیار خوب شناخته شده بنابراین نسل جدید این سدان می‌تواند عصر جدیدی را به ارمغان بیاورد.

از نظر گیربکس انتظار می‌رود نمونه‌ای اتوماتیک استفاده شود. متأسفانه خودروهای دستی فروش پایینی دارند و معمولاً نمونه‌های پرفورمنس از این نوع گیربکس استفاده می‌کنند اما بیایید به نقطه بعدی برسیم: ویژن کوپه جزئیات طراحی مشترک زیادی با RX-Vision کانسپتی دارد که امیدوار بودیم پیش‌نمایشی از RX-7 مدرن باشد. اگر مزدا هنوز هم پیشرانه‌های درون‌سوز را توسعه داده و رقبا راه دیگری را در پیش گیرند وجود مزدا ۶ جدید با استایل جذاب، پیشرانه ۶ سیلندر قوی و گیربکس دستی می‌تواند راهی عالی برای تسخیر قلب طرفداران باشد.

 

 

 

منبع خبر: