جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

اخبار گوناگون

 

پرده‌برداری از هیوندای گرنجور (آزرا) له بلانک با کابینی سفید!

هیوندای گرنجور یا همان آزرا داستان و تاریخچه جالبی دارد.  

این خودرو زندگی خود را به عنوان نسخه ریبج شده از میتسوبیشی دبونیر در اواخر دهه ۸۰ میلادی شروع کرد و تا معرفی چهارمین نسل خود در سال ۲۰۰۵ از پلتفرمی متعلق به شرکت‌های دیگر استفاده می‌کرد اما در چهارمین نسل پلتفرمی مشترک با سوناتا داشت. این خودرو در ابتدا به عنوان محصولی پرچم‌دار تعریف شد اما در سال ۱۹۹۶ و با عرضه مدل لوکس‌تر و بزرگ‌تر دیناستی چنین جایگاهی را از دست داد.

دیناستی در سال ۲۰۰۵ بازنشسته شد و گرنجور دوباره به عنوان محصول پرچم‌دار هیوندای پدیدار شد اما خب سه سال بعد هیوندای جنسیس یک‌بار دیگر چنین عنوانی را از گرنجور پس گرفت. در سال ۲۰۱۵ جنسیس به برندی مستقل بدل گشت و گرنجور بازهم پرچم‌دار هیوندای شد.

ششمین نسل این خودرو از اکتبر ۲۰۱۶ تاکنون در بازار حضور داشته و حدود سه سال پیش فیس لیفتی روی آن انجام شد. هیوندای هم‌اکنون نسخه‌ای سفارشی از این سدان را در بازار کره جنوبی با نام له بلانک معرفی کرده است. له بلانک واژه‌ای سفارشی بوده و معادل کلمه “سفید” می‌باشد. این خودرو همان‌گونه که از نامش پیداست دارای کابینی با رنگ غالب سفید است.

قطعاً گرنجور له بلانک خودروی برجسته‌ای بوده و کیفیت و سطح تولید آن بیشتر هم‌رده محصولات جنسیس است تا خود هیوندای. از جمله ویژگی‌های این خودرو می‌توان به سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده بیشتر به همراه طره بژ و مشکی کابین اشاره کرد. همچنین قطعات N پرفورمنس شامل رینگ‌های ۱۹ اینچی سبک‌وزن، ترمزهای بزرگ‌تر با کالیپرهای قرمز و سیستم تعلیق اسپورت نیز در دسترس این سدان هستند.

احتمالاً این آخرین به‌روزرسانی نسل فعلی گرنجور یا آزراست چراکه گفته می‌شود نسل جدید این خودرو سال آینده معرفی شده و برای اولین بار طولی فراتر از ۵ متر خواهد داشت.

منبع خبر: