April 26, 2024 - Friday
main menu
ون تجاری برقی با ظاهر آینده‌نگر.
 هیوندای ST1 معرفی شد؛
هیوندای از ون تجاری و برقی ST1 با طراحی متفاوت و آینده‌نگرانه رونمایی کرد.
More ...
 

دکتر علیرضا توکلی کاشی کارشناس ارشد بازار سرمایه.
 تامین مالی؛ باز یا بسته؟
سیاستگذار برای تامین مالی باید به چه سمتی حرکت کند؟
More ...
 

مدیر مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد .
 پیش‌نویس ضوابط خدمات خودروهای برقی به وزارت صمت ارائه شد.
پدرام فخیمی: ضوابط ارائه خدمات به خودروهای برقیدر دی‌ماه جمع‌بندی و به‌صورت یک نسخه پیش‌نویس به وزارت صمت ارائه شد
More ...
 

تازه های خبر.
 تامین مالی 20 هزار میلیارد ریالی کرمان موتور توسط گروه مالی کارآمد در کمتر از یک ماه
گروه کرمان موتور که سابقه طولانی در استفاده از ابزارهای تأمین مالی در بازار سرمایه کشور دارد اخیرا اقدام به انتشار موفقیت آمیز 2 هزار میلیارد تومان اوراق سلف موازی استاندارد بر مبنای خودرو KMC T8 با مشاوره و تعهد پذیره نویسی گروه مالی کارآمد کرده است.
More ...
 

آیین‌نامه ثانویه ابلاغ شد.
 گیجی فرمان واردات خودرو.
روز گذشته دو مصوبه خودرویی از سوی هیات دولت منتشر شد. اولین مصوبه مربوط به انتشار آیین‌نامه ثانویه خودروهای وارداتی صفر بود و در دومین مصوبه نیز سود بازرگانی محصولات برقی اعلام شد. در آیین‌نامه ورود خودروهای نو، توجه ویژه‌ای به خودروهای برقی و محصولات وارداتی به مناطق آزاد شده است، حال آنکه سهمیه ارزی واردات نیز حذف و مصادیق انتقال فناوری هم تشریح شده است. اما در دو مصوبه هیات دولت تناقضی در سقف قیمتی خودروهای برقی دیده می‌شود.
More ...
 

اخبار گوناگون.
 خودروهای چینی تحقیق کمیسیون اروپا از خودروسازان معتبر چینی درباره رقابت غیرمنصفانه
بر اساس گزارش جدید رسانه‌ها، کمیسیون اروپا در خصوص رقابت غیرمنصفانه خودروسازان چینی تحقیقات جدیدی را شروع خواهد کرد.
More ...
 

رمزگشایی از متن نامه ایران به «گروه ویژه اقدام مالی»؛
 گام اول تعامل با«فتف»موعد پایان یک محدودیت است .
انتشار خبری درخصوص نامه اعتراضی ایران به گروه ویژه اقدام مالی(FATF) باعث شد که رابطه ایران با این نهاد دوباره بر سر زبان‌ها بیفتد. اما جزئیات این نامه چه بود و چه اثری بر آینده اقتصاد ایران دارد؟به گفته کارشناسان، ایران در این نامه خواستار آن شد تا نامش از ذیل توصیه ۷ و سایر اسناد این نهاد (که مرتبط با قطعنامه ۲۲۳۱شورای امنیت سازمان ملل متحد است) حذف شود. بررسی‌ها حاکی از آن است که خروج ایران از شمول توصیه۷ می‌تواند وضعیت کشور در این حوزه را تا حدودی بهبود بخشد و سنگ بنای احتمالی تعامل بیشتر ایران با FATF شود. البته محدودیت‌های مربوط به توصیه۷ گروه ویژه اقدام مالی ارتباطی با محدودیت‌های مربوط به لیست سیاه FATF ندارد؛ اما این اصلاح به نوبه خود می‌تواند گشایش‌هایی را برای کشور و تعامل با این نهاد به وجود بیاورد و در مجموع به کاهش ریسک اقتصاد ایران کمک کند.
More ...
 

تعرفه پیشنهادی وزارت صمت برای خودروهای مونتاژی (CKD) رقم زد .
 نخستین جرقه افزایش قیمت خودرو برای سال ۱۴۰۳
انتقاد ها به قیمت گذاری خودروهای تولیدی و مونتاژی همواره منجر به شکل گیری این سوال اساسی شده که عامل اصلی افزایش قیمت خودروها پس از ورود به چرخه تولید در ایران چه ارگان یا نهادی است و یا باید خودروساز را مقصر بدانید؟
More ...
 

گزارش کمیته اقتصادی حزب کارگزاران سازندگی ایران.
 تداوم تورم دستاورد تیم اقتصادی ابراهیم رئیسی.
یکی از مهم‌ترین وعده‌های سیدابراهیم رئیسی و فرماندهان اقتصادی دولت، مهار تورم است. برابر آخرین داده‌های مرکز آمار ایران مربوط به مهرماه ۱۴۰۲ هنوز تورم سالانه بالاتر از ۴۵ درصد است.
More ...
 

.خودروسازان روزانه ۳.۷ میلیون دلار زیان تولید می‌کنند/
 چه آینده‌ای پیش روی صنعت خودرو است؟
یک کارشناس صنعت خودرو می گوید: دو سال است بازار خودرو را دچار گفتاردرمانی کرده‌ایم.ما می‌بینیم گزارش‌ها با برنامه‌هایی که داده می‌شود، متفاوت است. بودجه ۱۴۰۲ انحراف بسیاری دارد و حالا در بودجه ۱۴۰۳ می‌آییم بر همان اساس و با شدت بیشتر این انحراف را می‌بینیم و فقط، شدت خطاها بالا می‌رود
More ...
 

درس هایی برای ایران
 سیر تکامل صنعت خودرو های با انرژی جدید چین
صنعت خودرو های با انرژی جدید چین(NEV) به عنوان یکی از هفت صنعت استراتژیک نوظهور این کشور با هدف کاهش آلودگی ‌زیست محیطی، کاهش مصرف انرژی فسیلی و ارتقاء صنعت خودرو و صنایع پشتیبان مورد توجه جدی دولت این کشور قرار گرفته، به طوری که این کشور از سال ۲۰۱۵ رتبه نخست مالکیت خودروهای برقی در جهان را به خود اختصاص داده است.
More ...
 

رونمایی از دو محصول KMC در یک رویداد.
 کرمان‌موتور با دست پر به نمایشگاه خودرو مشهد آمد A۵ و X۵؛
یکی از این محصولات در تعامل با کمپانی SWM ارائه شده و دیگری حاصل همکاری شریک چندین‌ساله کرمان‌موتور یعنی کمپانی JAC است
More ...
 

موتور معیوب رشد
 نقش مهم خودرو در رشد اقتصادی پایدار و موانع آن
مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی از خودروسازی به‌عنوان یکی از موتورهای رشد اقتصادی بالا و پایدار در برنامه هفتم یاد کرده است. با این حال می‌گوید وجود چالش‌هایی مانند قیمت دستوری و تحریم، این موتور را معیوب کرده است.
More ...
 

خودروهای چینی
 صادرات ۲ میلیون دستگاهی خودروسازان چینی در نیمه اول ۲۰۲۳ و رشد چشمگیر چری
در شش ماه نخست سال جاری، چینی‌ها ۱.۷۸ میلیون دستگاه خودروی سواری صادر کرده‌اند که ۸۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
More ...
 

ایستگاه خبر .
 تایید مجمع تشخیص مصلحت برای واردات خودرو دست دوم
مصوبات هماهنگ بین مجلس شورای اسلامی و دولت برای واردات خودروی کارکرده؛ موافقت ضمنی مجمع تشخیص مصلحت نظام را کسب کرده است.
More ...
 

با تحقق برنامه های تولید.
 رکورد روزانه تولید خودروکرمان موتور شکسته شد.
با همت و تلاش شبانه روزی کارکنان شرکت کرمان موتور و بهره‌مندی از امکانات و ظرفیت‌ بالای زنجیره تامین، رکورد روزانه تولید خودرو در این شرکت شکسته شد.
More ...
 

دنیا پذیرای خودروهای سرزمین اژدهای زرد شد.
 جهش بیش از 80 درصدی صادرات خودروی چین
طبق آمار انجمن خودروسازان چین (CAAM)، در پنج ماهه اول سال 2023، 1.76 میلیون دستگاه خودروی چینی در کشورهای خارجی به فروش رسید که نشان دهنده رشد 81.5 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.
More ...
 

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان همگن تاکید کرد؛
 نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۳ مسکو، فرصتی برای ارائه توانمندی قطعه سازان و خودروسازان ایرانی
عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان همگن، حضور در نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۳ مسکو را فرصتی برای ارائه توانمندی قطعه سازان و خودروسازان ایرانی برشمرد و گفت: کاهش مشکلات صادراتی و تطابق با استانداردهای روسیه، مسیر شرکت‌های ایرانی را برای حضور پر رنگ در بازار این همسایه شمالی هموار خواهد کرد.
More ...
 

تازه های خبر.
 چین با عبور از ژاپن به بزرگ‌ترین صادرکننده خودرو در جهان تبدیل شد
در سه‌ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۳ و برای اولین بار، چین با عبور از ژاپن و آلمان به بزرگ‌ترین صادرکننده خودرو در دنیا تبدیل شد. صنعت خودروی چین توانسته است در بازه زمانی یاد شده تعداد ۱.۰۶۹ میلیون دستگاه خودرو را صادر نماید
More ...
 

رفع انحصار یا نابودی خودروسازان خصوصی؟
 ۱۰۰ هزار شغل خودروسازان خصوصی در خطر نابودی،
بیش از نیم قرن پیش، صنعت خودرو ایران تأسیس شد در زمانی که خودروسازی در آسیا هنوز وجود نداشت، با وجود این‌همه سابقه در تولید خودرو در حال حاضر وضعیت صنعت خودرو ایران به طرز اسفباری خراب است و با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند که حتی شنیدن آن‌ها نیز سخت و زجرآور است.
More ...
 

زیان انباشته در انتظار بخش خصوصی .
 حمله شورای رقابت به صنعت خودروی مونتاژ.
دومینوی قیمت‌گذاری دستوری به محصولات بخش خصوصی خودروسازی رسید. بعد از تعیین قیمت محصولات سه خودروساز بزرگ کشور، در شرایطی از قیمت‌های جدید خودروهای مونتاژی رونمایی شد که خودروهای وارداتی نیز در صف قیمت‌گذاری شورای رقابت و سازمان حمایت قرار دارند.
More ...
 

مدیرعامل کرمان موتورمی گویذ:
 با آغاز واگذاری خودرو در سامانه یکپارچه با قیمت سال گذشته، آرامش به بازار باز می گردد
سامان فیروزی مدیر عامل کرمان موتور معتقد است بخش قابل توجهی از التهابات فعلی در بازار خودرو ناشی از توقف عرضه محصولات است که با شروع عرضه خودرو در سامانه یکپارچه در هفته جاری به تدریج تعادل به بازار بازخواهد گشت.
More ...
 

با حضور وزیر صمت انجام شد:
 سه خودروی شاهین پلاس، شاهین اتوماتیک و پی 90 ایرانی با موتور جدید در راه بازار
با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل و جمعی از مدیران ارشد گروه سایپا، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، قطعه سازان و جمعی از مدیران صنعتی کشور از موتور جدید ME16 سایپا و سه محصول جدید رونمایی شد.
More ...
 

نه خودروی وارداتی به مردم رسید و نه مالکیت به بخش خصوصی
 کارنامه مردودی پسرخوانده در جاده مخصوص
سال وعده های شبانه روزی صنعت خودرو به پایان رسید ‌.
More ...
 

 رتبه ششم رشد تولید خودرو در جهان به ایران رسید.
سازمان بین‌المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری اعلام کرد: ایران از نظر رشد تولید خودرو در سال ۲۰۲۲ رتبه ششم جهان را کسب کرده است.
More ...
 

اخبار گوناگون.
 گام سوم مجلس برای تنظیم بازار خودرو
مجلس شورای اسلامی عصر روز شنبه در راستای بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲، مجوز واردات خودروهای کارکرده به کشور را صادر کرد. در صورت اجرایی شدن این مصوبه این اولین بار خواهد بود که راه خودروهای سواری دست‌دوم به کشور باز می‌شود. در جلسه علنی نوبت سوم روز شنبه، مجلسی‌ها به دو بندالحاقی ۲ و ۳ تبصره ۷ در بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۱۴۰۲ رای دادند.
More ...
 

 چین به دومین صادرکننده بزرگ خودرو در جهان تبدیل شد
کشور چین با صادرات ۳.۱۱۱ میلیون دستگاه خودرو در سال ۲۰۲۲ توانست به دومین کشور بزرگ صادرکننده خودرو تبدیل شود. میزان صادرات خودرو از چین در سال ۲۰۲۲ رشد ۵۴.۴ درصدی را نسبت به یک سال قبل از آن نشان می‌دهد
More ...
 

خبرگوناگون .
 برنده اول واردات خودرو.
رونمایی از جزئیات فروش خودروهای وارداتی در بورس کالا، صحنه دیگری از قیمت‌گذاری دستوری و دخالت دولتی در بازار را به تصویر می‌کشد. با تعریف سازوکار فروش محصولات خارجی در بورس و همچنین تعیین سود دستوری، واردکنندگان نه در مقام بازرگان بلکه در مقام کارگزار دولت اقدام به واردات خواهند کرد و در این بین سود محدود نیز دریافت می‌کنند. به این ترتیب در فضای مه‌آلود و غیرشفاف واردات به نظر می‌رسد دولت برنده اول ورود خارجی‌ها به کشور است.
More ...
 

اخبار گوناگون
 جریان مثبت بازار سرمایه پس از عرضه خودرو در بورس کالا
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه متاثر از عرضه خودرو در بورس کالا نسبت به گذشته روند اصلاح را در پیش گرفته است
More ...
 

نصف جهان هفته اول آذر میزبان صنعت خودرو ایران است.
 ۵ محصول جدید درنمایشگاه خودرو اصفهان رونمایی خواهد شد.
شانزدهمین نمایشگاه خودرو اصفهان از سوم تا ششم آذر ۱۴۰۱ میزبان بزرگترین تولیدکنندگان صنعت خودرو ایران است
More ...
 

 
« 1 2 3 4 ... 5 11 » Page: